یك روانپزشك گفت: مبتلایان به ایدز پس از مثبت شدن بیماری‌شان اغلب دچار بیماری‌های روانی می‌شوند، گفت: درمان این بیماران باید از دیدگاه روانپزشکی بسیار جدی گرفته شود.

سلامت نیوز : یك روانپزشك گفت: مبتلایان به ایدز پس از مثبت شدن بیماری‌شان اغلب دچار بیماری‌های روانی می‌شوند، گفت: درمان این بیماران باید از دیدگاه روانپزشکی بسیار جدی گرفته شود.
دکتر سهیل معنوی با بیان این كه بیماری ایدز تنها از راه خون منتقل می‌شود،گفت: با توجه به کشنده بودن بیماری ایدز فرد پس از ابتلا به بیماری دچار اختلالات خلقی و روانی می‌شود و در برخی موارد به مرز خودکشی می‌رسد.
وی با اشاره به پیچیده بودن درمان بیماری‌های مزمن روانی افزود: بیمار مبتلا به ایدز که دچار بیماری مزمن روانی می‌شود علاوه بر دارو درمانی به روان درمانی اتکایی نیز نیاز دارد.
این متخصص روانپزشکی و اعصاب با بیان این که درمان این بیماران باید از دیدگاه روانپزشکی بسیار جدی گرفته شود، افزود: دارو درمانی و روان درمانی، بالا بردن اعتماد به نفس و تغییرات شخصیتی در جهت سازش با بیماری از شیوه‌های درمان در این بیماری است. بنابراین روانپزشکان سهم بسیار زیادی در بهبود روان این بیماران دارند.
منبع : IRMNA


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha