سلامت نیوز : رئیس درمانگاه‌های مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران مستقر در نجف اشرف گفت: گرفتگی‌های عضلانی و اسهال بیشترین عارضه زائران كشورمان در عتبات عالیات است.

به گزارش  فارس  داود روحانی با اعلام این مطلب و توصیه به افرادی كه قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین مراجعات زوار كشورمان به مركز پزشكی حج و زیارت هلال‌احمر ایران در نجف به دلیل سرماخوردگی، اسهال، گرفتگی‌های عضلانی و درد پاست كه بیشترین مشكلات زائران به دلیل عدم آموزش و آگاهی از نكات مهم در سفر عتبات باعث صرف هزینه‌های بسیار می‌شود.

وی افزود: زوار باید در هنگام ورود و خروج از هتل یا حمام، مراقب گرم و سرد شدن دمای بدن خود باشند تا از بروز سرماخوردگی جلوگیری كنند همچنین زوار كشورمان به هیچ عنوان نباید از هر فروشگاهی مواد خوراكی تهیه كرده و قبل از صرف غذا نیز باید دست‌های خود را با آب و صابون تمیز و ضد عفونی كنند.

روحانی با اشاره به شیوع بیشتر دردهای عضلانی و مشكلات ارتوپدی در افراد مسن گفت: سالمندان توانایی همگام شدن با دیگر زائران را ندارند و بیشتر در معرض آسیب هستند و در این راستا همراهان آنان باید مراقب این افراد بوده و در مواقع ضروری كه آنان نیاز به پیاده‌روی دارند، از ویلچر استفاده كنند.

رئیس درمانگاه‌های مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران مستقر در نجف خاطرنشان كرد: عجله در مواقع خاموشی و قطع برق از مهمترین عوامل شكستگی در بین زوار كشورمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha