رئیس «کمیسیون بهداشت و درمان» مجلس در مورد دارا بودن برچسب محصولات تراریخته به مسئولان هشدار داد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان:مسوولان بی ضرر بودن تراریخته ها را تضمین کنند

سلامت نیوز: رئیس «کمیسیون بهداشت و درمان» مجلس در مورد دارا بودن برچسب محصولات تراریخته به مسئولان هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، علی نوبخت با اشاره به موضوع محصولات تراریخته گفت: به مسئولان گفتیم که محصولات تراریخته برچسب داشته باشند لذا مقامات مسئول باید بدانند که بر روی این موضوع علامت سؤال است و باید بی ضرر بودن آن را تضمین کنند و بعد اجازه توزیع دهند.

رئیس «کمیسیون بهداشت و درمان» مجلس افزود: این یک مسئله علمی است لذا ما از مسئولین ذیربط از جمله وزرای «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «جهاد کشاورزی» درخواستمان این است که بی ضرری آنچه را که در قالب محصولات غذایی وارد کشور می‌کنند و مردم آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند به ما ثابت کنند بنابراین ما نمی‌توانیم بگوییم که این بد است و یا خوب.

وی با بیان اینکه درباره محصولات ضد تراریخته و موافق تراریخته مقالات مهم و نقطه نظرات افراد وجود دارد، افزود: در این رابطه به مسئولان گفته‌ایم که حتماً باید بر روی این محصولات برچسب باشد که مشخص شود این محصول تراریخته است تا اینکه افرادی که شک دارند از این محصولات استفاده نکنند.

نوبخت ادامه داد: مقامات ذیربط اعم از وزیر جهاد کشاورزی و وزیر «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» باید اطمینان لازم را به مردم بدهند لذا همین نظارت‌های بهداشتی است که باعث می‌شود برخی کالا‌ها معدوم و به انها مجوز تولید داده نشود.

وی با اشاره به سؤال یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از وزیر بهداشت درباره محصولات تراریخته بیان داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره محصولات تراریخته اهتمام ویژه داشته و حتی یک عضو کمیسیون را مأمور امور محصولات تراریخته کرده‌ است.

نوبخت اضافه کرد: طبق مذاکراتمان به مسئولان گفتیم که این محصولات برچسب داشته باشند لذا مقامات مسئول باید بدانند که بر روی این موضوع علامت سؤال است و باید بی ضرر بودن آن را تضمین کنند و بعد اجازه توزیع دهند.

رئیس «کمیسیون بهداشت و درمان» مجلس با اشاره به فقدان متصدی مربوطه درباره محصولات تراریخته در کشور گفت: سازمان غذا و دارو در وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» مسئولیت فنی این موضوع را برعهده دارد لذا سازمان غذا و دارو باید از صفر تا صد بی ضرر این محصولات را تضمین کند چرا که هر اتفاقی درباره استفاده از محصولات تراریخته باشد این سازمان مسئول است و باید پاسخگو باشد.

تشکیل کمیته بررسی «محصولات تراریخته» در مجلس

محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده مردم فسا پیشتر از تشکیل کمیته بررسی محصولات تراریخته در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد.

وی افزود: پیرامون تشکیل این کمیته چند تن از نمایندگان مسئول رسیدگی به این موضوع شدند تا نهایتاً بر اساس پیگیری‌ها گزارشی در این زمینه آماده شود.

این نماینده مجلس تأکید کرد: بنده معتقدم دشمنان کشور روی هر موضوعی اعم از محصولات تراریخته می‌توانند اثرگذار باشند.

جمالی‌نوبندگانی اضافه کرد: باید گفت متأسفانه در حال حاضر محصولات تراریخته‌ای که به کشور وارد می‌شود به‌درستی مورد ارزیابی قرار نمی‌گیرد و البته باید تأکید داشت که این موضوع حتی ناظر و یا مسئولی مرتبط با خود هم ندارد.

وی با اشاره به جلسه کمیسیون بهداشت و درمان با وزیر «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در رابطه با محصولات تراریخته بیان داشت: در این جلسه که بنده به عنوان سبقه پزشکی ام در آن حاضر بودم وزیر بهداشت گفت که هیچ اعتقادی به هیاهوی که نسبت به این موضوع ایجاد شده ندارم اما وزیر در این جلسه مکلف شد تا حداقل موضوع برچسب محصولات تراریخته را پیگیری کند تا تفاوت این محصولات با سایر محصولات مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha