مطالعات جدید نشان می‌دهد با تمرکز بر یک مولکول به نام تائورین که توسط سلول‌های انسان تولید می‌شود، می‌توان اثربخشی درمان‌های رایج بیماری‌ ام‌اس را افزایش داد.

افزایش اثربخشی درمان‌های رایج ام اس امکان‌پذیر شد

سلامت نیوز: مطالعات جدید نشان می‌دهد با تمرکز بر یک مولکول به نام تائورین که توسط سلول‌های انسان تولید می‌شود، می‌توان اثربخشی درمان‌های رایج بیماری‌ ام‌اس را افزایش داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مطالعات محققان موسسه تحقیقاتی TSRI در آمریکا نشان می‌دهد مولکول تائورین (taurine) باعث تحریک فرآیندی به نام remyelination می‌شود که برای ترمیم اعصاب آسیب‌دیده ضروری است.


به گزارش ساینس دیلی،مولتیپل اسکلروزیس (MS) یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی پاسخ غیر متعارفی به سیستم عصبی مرکزی‌ (CNS ) می دهد. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی است. در بیماری ام اس ، سیستم ایمنی به میلین حمله می کند. میلین به غلاف چربی اطراف سلول های عصبی گفته می شود. میلین آسیب دیده سبب بوجود آمدن تصلب بافت (sclerosis) می شود که نام بیماری نیز از همین واژه گرفته شده است.
زمانی که پوشش میلین یا بافت های عصبی آسیب می بینند، ارسال پیام های عصبی مختل می شود که عوارض مختلفی دارد. در واقع فرآیند remyelination سلول‌های عصبی آسیب‌دیده ناشی از بیماری ام‌اس را ترمیم می‌کند. بهبود علایم بیماری نیز در گرو این فرآیند است. مطالعات جدید نشان می‌دهد استفاده از مولکول تائورین در ترکیب با داروهای فعلی ام اس، اثربخشی درمان را افزایش می‌دهد. محققان در تلاشند تا از این روش جدید در رژیم درمانی بیماران مبتلا به ام اس استفاده کنند.
بیماری MS انواع مختلفی دارد که عبارتند از:
- ام اس پیشرونده مقدماتی
- نوع عودکننده – فروکش کننده
- ام اس پیشرونده ثانویه
- نوع پیشرونده عودکننده
در حال حاضر حدود 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.
نتایج این مطالعه در نشریه Nature Chemical Biology منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha