با بالا رفتن میانگین سنی جمعیتِ جهان پیش‌بینی می‌شود که شمار مبتلایان به زوال عقل تا سال ۲۰۵۰ میلادی با رشد سه برابری به ۱۵۲ میلیون نفر برسد.

رشد سه برابری آمار جهانی مبتلایان به زوال عقل

سلامت نیوز:با بالا رفتن میانگین سنی جمعیتِ جهان پیش‌بینی می‌شود که شمار مبتلایان به زوال عقل تا سال ۲۰۵۰ میلادی با رشد سه برابری به ۱۵۲ میلیون نفر برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این بررسی آمده است افزایش میانگین سنی جمعیتِ جهان می‌تواند به رشد سه برابری آمار مبتلایان به اختلال زوال عقل بیانجامد و این رقم را از ۵۰ میلیون نفر در حال حاضر به ۱۵۲ میلیون نفر در سال ۲۰۵۰ برساند.

تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) گفت: هر سال نزدیک به ۱۰ میلیون نفر به زوال عقل دچار می‌شوند که شش میلیون نفر از آنان از کشورهایی با میزان درآمد پایین و متوسط هستند. این زنگ هشدار است و باید به این چالش رو به رشد توجه بیشتری کرد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت همچنین افزود: باید تضمین کرد تمامی مبتلایان به زوال عقل که در هر نقطه از جهان زندگی می‌کنند به خدمات مراقبتی مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی سازمان جهانی بهداشت، برآورد هزینه سالانه جهانی زوال عقل ۸۱۸ میلیارد دلار آمریکا است که با بیش از یک درصد تولید ناخالص داخلی جهانی برابری می‌کند. مجموعه هزینه‌ها شامل هزینه‌های مستقیم درمانی، مراقبت‌های اجتماعی و خدمات غیررسمی دیگر می‌شود. همچنین پیش بینی می‌شود این هزینه‌ها تا سال ۲۰۳۰ بیش از دو برابر شود و به دو تریلیون دلار برسد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha