دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: 232415

پزشکان معتقدند رژیم غذایی سالم که حاوی میوه، سبزی , غلات کامل است علائم بیماری ام اس را در مبتلایان به آن کاهش می‌دهد.

یک توصیه سودمند برای مبتلایان به ام اس

سلامت نیوز:پزشکان معتقدند رژیم غذایی سالم که حاوی میوه، سبزی , غلات کامل است علائم بیماری ام اس را در مبتلایان به آن کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، در این بررسی آمده است رژیم غذایی حاوی میوه، سبزی و غلامت کامل با کاهش ناتوانی و تسکین علائم بیماری ام اس در مبتلایان به آن مرتبط است.

در این بررسی متخصصان آمریکایی به منظور ارزیابی نقش رژیم غذایی در مبتلایان به ام اس از ۶۹۸۹ بیمار مبتلا به آن درخواست کردند به پرسشنامه‌هایی پاسخ دهند. همچنین اطلاعات مربوط به سبک زندگی، وزن، فعالیت بدنی و استعمال سیگار در این افراد مورد بررسی قرار گرفت.

برخی از این افراد از بهترین رژیم غذایی دارای ۱.۷ پرس غلات کامل، ۳.۳ میوه، سبزی و حبوبات در روز برخوردار بودند و گروهی دیگر بدترین رژیم غذایی را داشتند که حاوی ۰.۳ پرس غلات و ۱.۷ پرس میوه، سبزی و حبوبات در روز بوده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان با مقایسه روی افراد این دو گروه دریافتند بیمارانی که سالم‌ترین رژیم غذایی را داشته‌اند ۲۰ درصد کمتر از گروه دیگر دچار ناتوانی جسمی بوده‌اند.

همچنین سبک زندگی سالم باعث می‌شود این بیماران ۵۰ درصد کمتر دچار افسردگی شوند و در عین حال میزان خستگی شدید و درد در آنان به ترتیب ۳۰ و ۴۰ درصد کمتر می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha