دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
کد خبر: 232422

یک مسؤل حوزه سلامت کشور منشأ بسیاری از بیماریهای غیر واگیر را به دلیل مصرف زیاد نمک عنوان کرد.

سه بیماری که با مصرف نمک زیاد سراغ‌تان می‌آید

سلامت نیوز: یک مسؤل حوزه سلامت کشور منشأ بسیاری از بیماریهای غیر واگیر را به دلیل مصرف زیاد نمک عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، محمد کاظم زاده در جمع دانشجویان بهداشت مواد غذایی، با اشاره به شیوع بیش از پیش بیماریهای غیر واگیر به علت سبک زندگی نادرست و تغذیه غلط در بین مردم و ضرورت کاهش این مواد از برنامه غذایی اظهار داشت: متاسفانه با مصرف بیش از اندازه قند، نمک و چربی در برنامه غذایی مردم، هر روز شاهد افزایش بیماریهای غیر واگیر از جمله چاقی، بیماریهای قلبی و عروقی، کلیوی و دیابت در سطح جامعه هستیم.

 وی افزود: سازمان غذا و دارو با توجه به اهمیت این مسئله، طرح برچسب گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه ای را به عنوان ابزاری برای انتخاب صحیح مواد غذایی برای پیشگیری از بیماریهای یاد شده را از سال 94 اجرایی کرد و همه دانشگاههای کشور نیز ملزم به اجرایی کردن این برچسب‌ها شدند.

 کاظم زاده با اشاره به استقرار دبیرخانه برچسب گذاری نشانگرهای رنگی تغذیه در دانشگاه همدان تصریح کرد: مدیریت نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه با آموزش گسترده مسئولان فنی، صنایع غذایی استان توانستند بیش از 96 در صد از محصولات غذایی را مندرج به نشانگرهای رنگی کنند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه همدان با معرفی نمونه‌هایی از محصولات مندرج به این برچسب‌ها، نشانگرهای رنگی تغذیه ای را به طور کامل برای دانشجویان شرح داد.

وی در ادامه با اشاره به مصرف بالای مواد آرایشی  و اقبال مردم به این مواد اظهار کرد: متاسفانه  میانگین مصرف مواد آرایشی در کشور ما از میانگین مصرف جهانی آن بالا ست.

کاظم زاده افزود: متاسفانه بیشتر مواد آرایشی و بهداشتی از میادین غیر رسمی و به طور قاچاق وارد کشور می‌شود که  ضرورت دارد، در صورت خرید محصولات آرایشی و بهداشتی حتما از فروشگاه‌های معتبر و محصولات مندرج به برچسب اصالت کالا باشند.

وی اظهار کرد: براین اساس به منظور ارتقاء سواد سلامت مردم و فرهنگ سازی، با حضور در مدارس، دانشگاهها، سازمانهای دولتی و خصوصی و دیگر ارگانها بسیج گسترده آموزشی را در سطح استان آغاز کرده است و تا نهادینه شدن  سبک زندگی سالم با استفاده از محصولات سلامت محور این آموزش ها ادامه خواهد داشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha