عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تشکیل حسابی در خزانه‌داری کل کشور برای شفاف‌سازی نحوه هزینه‌کرد سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان را اقدامی مثبت در جهت رفع شبهات ایجاد شده دانست.

تعیین تکلیف پول درمان کارگران در بودجه ۹۷

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تشکیل حسابی در خزانه‌داری کل کشور برای شفاف‌سازی نحوه هزینه‌کرد سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان را اقدامی مثبت در جهت رفع شبهات ایجاد شده دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، همایون هاشمی با ارزیابی مثبت از تعیین تکلیف نحوه هزینه‌کرد سازمان تامین اجتماعی برای حوزه درمان در لایحه بودجه ۹۷ ، گفت: این از جمله مصوبات مجلس نیز بوده که باید ۹ بیست و هفتم وصولی‌های تامین اجتماعی که هزینه درمان تلقی می‌شود، اختصاصا برای درمان بیمه‌شدگان هزینه شود.

وی ادامه داد: این اقدام موثری در جهت رفع شبهاتی است که ایجاد شده بود و وزارت بهداشت اصرار داشت که باید هزینه‌کردهای سازمان تامین اجتماعی در این بخش شفاف شود و مبلغی که از بیمه‌شدگان دریافت می‌شود، در حوزه درمان هزینه شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: امسال دولت این مهم را در لایحه بودجه ۹۷ لحاظ کرده است که می‌تواند در جهت تقویت زنجیره سلامت و درمان بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد.

بر اساس لایحه تقدیمی دولت برای بودجه سال ۹۷، سازمان تامین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان از مجموع ماخذ کسر حق بیمه موضوع مواد (۲۸) و (۲۹) قانون تامین اجتماعی و سایر منابع مربوط را در حسابی نزد خزانه‌داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تامین اجتماعی متمرکز نماید، سازمان تامین اجتماعی این منابع را طبق قانون تامین اجتماعی هزینه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha