نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که قبل از بارداری و یا در اولین ماه بارداری در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند، با افزایش خطر ابتلای نوزادشان به نقص های مادرزادی مانند شکاف لب و یا قلب غیرطبیعی روبرو می شوند.

آلودگی هوا و افزایش خطر ابتلای نوزاد به نقایص مادرزادی

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد زنانی که قبل از بارداری و یا در اولین ماه بارداری در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند، با افزایش خطر ابتلای نوزادشان به نقص های مادرزادی مانند شکاف لب و یا قلب غیرطبیعی روبرو می شوند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، گرچه براساس نتایج مطالعه محققان کالج پزشکی دانشگاه سینسیناتی در آمریکا، این افزایش خطر ناچیز است، اما تاثیر بالقوه آن بر پایه جمعیت قابل توجه است زیرا تمام زنان باردار در معرض مقدار کمی آلودگی هوا قرار می گیرند.


به گزارش پایگاه اینترنتی یورک الرت،امیلی دو فرانکو نویسنده ارشد این مطالعه گفت: بازه زمانی که در آن بیشترین آسیب ناشی از آلودگی هوا بر جنین وارد می شود، ظاهرا یک ماه قبل تا یک ماه بعد از بارداری است.


محققان در این مطالعه ذرات به ویژه ریز آلاینده های هوا را که خطر قابل توجهی برای سلامتی محسوب می شوند، مورد بررسی قرار دادند؛ این ذرات ریز می توانند به اعماق مسیرهای هوایی و کیسه های هوایی داخل ریه ها نفوذ کرده و وارد سیستم گردش خون شوند.


ذرات به ویژه ریز مخلوطی از ذرات بسیار کوچک و قطرات مایع هستند که وارد هوا شده و زمانی که استنشاق می شوند، بر بسیاری از جنبه های سلامت فرد تاثیر منفی می گذارند.


این مطالعه در مجله Pediatrics منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha