سرپرست اورژانس در نخستین اختتامیه جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: در حال حاضر در هر ساعت 2 نفر از مردم در حوادث ترافیکی فوت می‌کنند و 4 یا 5 نفر نیز مجروح می‌شوند.

هر 2 ساعت یک نفر در حوادث ترافیکی می میرد

سلامت نیوز:سرپرست اورژانس در نخستین اختتامیه جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: در حال حاضر در هر ساعت 2 نفر از مردم در حوادث ترافیکی فوت می‌کنند و 4 یا 5 نفر نیز مجروح می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،پیرحسین کولیوند در نخستین اختتامیه جشنواره کشوری پیشگیری از سوانح و حوادث که امروز در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد،گفت: در حال حاضر در هر ساعت 2 نفر از مردم در حوادث ترافیکی فوت می‌کنند و 4 یا 5 نفر نیز مجروح می‌شوند که گاهی نمی توانند به کار بازگردندند. همه این موارد نشان می‌دهد که باید بیش از پیش به حوزه پیشگیری بپردازیم.

پیر حسین کولیوند درباره فعالیت اورژانس کشور در زلزله کرمانشاه گفت: ما به محض اطلاع‌ از زلزله با هماهنگی وزیر بهداشت بلافاصله عازم منطقه شدیم. در کمتر از یک ساعت 100 دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به منطقه اعزام شده و 7350 مصدوم در کمتر از 20 ساعت به کرمانشاه و تهران منتقل شدند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌های صحرایی که برای راهپیمایی اربعین در مرز مهران برپا شده بودند و در همین زمان در حال انتقال به دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند، دوباره به مناطق زلزله زده برگشتند. همان روز شش بیمارستان صحرایی در ثلاث باباجانی، سر پل هاب و اسلام‌آباد مستقر شد. همچنین به میزان کافی دارو، تجهیزات پزشکی، خون و فرآورده‌های خونی به این مناطق ارسال شد. دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکنون 1950 عمل جراحی و پیوند عضو موفقیت‌آمیز انجام داده است.

به گفته کولیوند، از بین 7350 مصدوم زلزله کرمانشاه 2160 نفر با اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست اورژانس کشور با بیان اینکه شرایط بهداشت و درمان در مناطق زلزله‌زده در 24 ساعت اول پایدار شد اظهار کرد: روزانه بالغ بر 5000 معاینه در بیمارستان‌های صحرایی طی مدت امدادرسانی انجام می‌شد. این بیمارستان‌ها علاوه بر مجهز بودن به اتاق‌های عمل، رادیولوژی و... عمل جراحی مغز و اعصاب نیز انجام می‌دادند. ارتش و سپاه نیز هرکدام یک بیمارستان صحرایی در این مناطق راه‌اندازی کرده‌اند و این خدمات همچنان نیز ادامه دارد.

کولیوند افزود: روز بعد از زلزله همه آمبولانس‌ها با پزشک و دارو به روستاها و مناطق متاثر از زلزله اعزام شدند. فعالیت تیم متخصصان بهداشت محیط باعث شد که حتی یک بیماری واگیر نیز در مناطق زلزله زده نداشته باشیم. وزیر بهداشت به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی ماموریت داد که همه دانشگاه‌های علوم پزشکی هرکدام یک هفته در مناطق حضور داشته باشند و به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کمک کنند.

وی با بیان اینکه حضور تیم‌های بهداشت و درمان تا زمانی که شرایط مطلوب شود ادامه دارد، گفت:  کار بازسازی خانه های بهداشت نیز آغاز شده است.

سرپرست اورژانس کشور با انتقاد از رعایت نشدن اصول و ایمنی ساخت و ساز استاندارد در بیمارستان‌های مناطق زلزله زده گفت: سازه‌های درمانی که در شرایط بحران به مردم کمک می‌کنند باید درست و اصولی ساخته شوند. جامعه مهندسان بررسی کند که چرا سازه‌های بیمارستانی تخریب شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha