معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدومیت 14 هزار و 695 نفر در زلزله استان خبر داد.

14 هزار و 600 نفر در زلزله کرمانشاه مصدوم شدند/ هنوز 90 نفر بستری هستند

سلامت نیوز: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدومیت 14 هزار و 695 نفر در زلزله استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر بهمن روشنی در نشست خبری امروز (20 آذرماه) با اشاره به تشکیل تیم مدیریت بحران در دانشگاه در لحظات ابتدایی پس از وقوع زلزله گفت: با تشکیل این تیم بلافاصله به بیمارستان ها اعلام آماده باش شد. همچنین بلافاصله تیم های ارزیابی سریع به مناطق زلزله زده اعزام شدند و گزارش لحظه به لحظه از شرایط و مصدومان ارسال می‌شد.

روشنی تصریح کرد: تیم های ارزیابی نیز برای پایش مراکز درمانی سطح استان و بویژه مرکز استان اعزام شدند که از نحوه پذیرش و خدمات رسانی به مصدومان گزارش دهند. همچنین در کوتاهترین زمان ممکن با دانشگاه های سایر استانها از جمله کردستان و ایلام ارتباط برقرار کرده و درخواست کمک رسانی شد.

روشنی با اشاره به آمادگی استان برای ایام اربعین گفت: این امر موجب شد تا حدی آمادگی برای مواجه با این بحران باشد.

وی از اعزام 90 دستگاه آمبولانس و یازده دستگاه اتوبوس آمبولانس در همان روز اول حادثه به مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: این تعداد بجز آمبولانس های سپاه، ارتش و هلال احمر بود و در مجموع مصدومان در کمترین زمان منتقل شدند.

روشنی افزود: با توجه به خسارت های وارده به بیمارستان های سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی به شدت احساس می‌شد، لذا بیمارستان صحرایی استان قزوین که برای ایام اربعین برپا شده بود مجددا به سرعت در ثلاث باباجانی مستقر شد. همچنین بیمارستان صحرایی کردستان در سرپل ذهاب مستقر شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: بیمارستان صحرایی ارتش و دو بیمارستان صحرایی سپاه نیز در سرپل ذهاب مستقر شده و یک بیمارستان صحرایی سپاه نیز در اسلام آبادغرب مستقر شد.

روشنی با اشاره به آسیب بیمارستانهای سرپل ذهاب و اسلام اباد در زلزله، تصریح کرد: دو بیمارستان سرپل ذهاب و اسلام آبادغرب بازسازی خواهند شد و درحال حاضر هم بیمارستان موقت "بانگر" در سرپل ذهاب فعال است.

روشنی با اشاره به ورود نیروهای پرستار و پزشک داوطلب به مناطق زلزله زده گفت: در این بین سردرگمی و نابسامانی هایی داشتیم و حتی موردی بود که دانشجوی میکروبیولوژی به  منطقه رفته و کار درمان را انجام می‌داد، البته در نیت خیر این افراد تردیدی نیست اما نیاز به ساماندهی به شدت احساس می‌شد که بلافاصله این کار انجام و تنها نیروهایی در منطقه اجازه فعالیت داشتند که مجوز لازم را دریافت کرده بودند.

روشنی با اشاره به آسیب مراکز دیالیز در مناطق زلزله زده گفت: به سرعت تجهیزات دیالیز در قصرشیرین مستقر شد و رسیدگی به افرادی نیازمند دیالیز صورت گرفت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدوم شدن 14 هزار و 695 نفر در زلزله استان خبر داد و اظهار کرد: این آمار مصدومان مربوطه به شش روز اول پس از زلزله است و بعد از آن کمتر مراجعه ای به مراکز درمانی صورت می‌گیرد که به دلیل آسیب مستقیم ناشی از زلزله باشد.

وی از انجام 1800 جراحی طی این مدت خبر داد و اظهار کرد: انجام 1800 جراحی طی شش روز واقعا رکورد خوبی است.

روشنی افزود: درحال حاضر تنها 90 مصدوم زلزله در بیمارستان های استان بستری هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha