عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید هر چه سریع تر نسبت به تهیه برنامه جامع مقابله با خطرات سیلاب اقدام کند.

مرگ 320 تن در تهران بر اثر سیلاب‌های گذشته

سلامت نیوز: عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری تهران باید هر چه سریع تر نسبت به تهیه برنامه جامع مقابله با خطرات سیلاب اقدام کند.       

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، زهرا نژاد بهرام در بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: کلانشهر تهران طی دهه های گذشته 4 سیلاب مخرب را پشت سر گذاشته است. این سیلاب ها در سال های 1366، 1374، 1391 و 1394 رخ داده و خسارت هایی را نیز به دنبال داشته است.


عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با ارائه آماری از تعداد افراد فوت شده بر اثر سیلاب های تهران اظهار کرد: طی 4 سیلاب گذشته، 320 تن از شهروندان تهرانی جان خود را از دست داده و یا مفقود شده اند.

نژاد بهرام با اشاره به بازگشت سیلاب ها به تهران طی دو مقیاس اولیه و ثانویه تصریح کرد:بر اساس نتایج مطالعات تخصصی، بازگشت سیلاب ها به تهران در دو مقیاس، 25 و 50 ساله است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر رویکرد از جنگل زدایی خاطرنشان کرد: نیاز به تغییر رویکرد از جنگل زدایی و بارگزاری بدون لحاظ مطالعات جامع در توسعه خوشه های آبریز و آمایش سرزمین به طور جدی احساس می شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران خواستار تهیه برنامه جامع مقابله با خطر سیلاب از سوی شهرداری تهران شد و تصریح کرد: درخواست ما این است که شهرداری از هرگونه تجاورز به حریم و یا بستر رودخانه جلوگیری کرده و هر چه سریع تر نسبت به تهیه برنامه جامع مقابله با خطرات سیلاب اقدام کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha