سلامت نیوز :استاندار خوزستان از راه‌اندازی شهر سلامت در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این شهر به منظور ارائه خدمات درمانی به كشورهای همسایه مانند عراق و كشورهای حاشیه خلیج فارس تاسیس می‌شود.

به گزارش  ایسنا، دكتر حجازی در مراسم افتتاحیه یازدهمین كنگره بین‌المللی تخصصی بیهوشی و مراقبت‌های ویژه كه امروز 22 دی ماه در شهر اهواز آغاز به كار كرده است، افزود: در حال حاضر در مراحل نهایی مذاكره با سرمایه گذار هستیم و سرمایه گذار بخش خصوصی قرار است این شهر سلامت را در حد فاصل آبادان و خرمشهر راه اندازی كند كه در این شهر سلامت خدمات تخصصی پزشكی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به امكانات بهداشتی و درمانی استان خوزستان گفت:‌ پس از دوران بازسازی در همه عرصه‌ها از جمله عرصه پزشكی شاهد تحولات و پیشرفت‌هایی بوده‌ایم. البته تحمیل شدن جنگ به این استان باعث تخریب بعضی از زیرساخت‌های آن مانند مراكز درمانی شد ولی در سالهای اخیر با توجه به عنایت دولت در این زمینه به رشد و بالندگی بیشتری دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات پزشكی در استان خوزستان اظهار كرد: خوزستان علاوه بر ارائه خدمات به جمعیت 5/4 میلیون نفری این استان به بیماران استانهای كرمانشاه، ایلام، لرستان، كهگیلویه و بویراحمد و بخشی از استان چهار محال و بختیاری خدمات پزشكی ارائه می‌دهد.

استاندار خوزستان تاكید كرد: هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در ایجاد مراكز درمانی و تربیت و توسعه نیروی انسانی، ‌كارهای تحقیقاتی موفق بوده‌اند.


حجازی ادامه داد: خوزستان پس از 4 دانشگاه تهران، رتبه اول را در كسب بودجه پژوهش‌گری دارد.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار كرد: علم بیهوشی از جمله علوم پزشكی جوان محسوب می‌شود كه حدود 160 سال در جهان قدمت دارد. لازم است این علم در روند رشد و بالندگی خود در جهت كاهش اثرات منفی بیماریها در كنار سایر رشته‌های پزشكی مانند جراحی‌های پیچیده عمل كند.

حجازی با اشاره به نقش استان خوزستان در جنگ تحمیلی گفت: 72 درصد از شهدای كشور در این استان به شهادت رسیدند و سالانه 5/2 میلیون نفر در قالب كاروان راهیان نور یادمان شهدا را در این استان زیارت می‌كنند البته این آمار به غیر از بازدیدكنندگان نوروزی است.

حجازی در ادامه گفت: 86 درصد از كل میادین نفتی و گازی كشور در خوزستان قرار دارد. از سوی دیگر 12 میلیون تن محصولات كشاورزی در این استان تولید می‌شود كه این میزان می‌تواند تا 5 سال آینده به دو برابر افزایش یابد. علاوه بر آن، 7 سد بزرگ در این استان وجود دارد كه 94 درصد از برق آبی را تولید می‌كند.

وی با بیان اینكه خوزستان از نظر صنعتی سومین استان كشور محسوب می‌شود، گفت: این استان 5/17 میلیون تن محصولات پتروشیمی تولید می‌كند. از سوی دیگر 46 میلیون ظرفیت واردات و صادرات دارد. خوزستان با 6/15 درصد تولید ناخالص ملی پس از استان تهران در رده دوم قرار دارد.

در ادامه این كنگره دكتر سرمد رییس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اظهار كرد: از سال 1338 دانشكده پزشكی جندی شاپور آغاز به كار كرد. در حال حاضر این دادنشگاه 480 عضو هیات علمی و 17 هزار پرسنل در بخش آموزش و بهداشت و درمان در تمام رشته‌های تخصصی و بسیاری از رشته‌های فوق تخصصی و فلوشیپ دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور گفت: این دانشگاه ركن مهم پژوهش و تولید علم در كشور است و یكی از پر افتخارترین گروه‌های آن در سطح كشور گروه بیهوشی است كه با سابقه حدود 40 سال آموزش دستیار و متخصص بیهوشی را بر عهده داشته است.

وی افزود: دفاع مقدس یكی از نمادهای توانمندی ایران است كه در این میان رشته بیهوشی در كنار سایر رشته‌های پزشكی جزو توانمندترین زمینه‌ها در این مقطع تاریخی بود.

در بخش دیگری از این مراسم دكتر قیامت رییس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران گفت: انجمن بیهوشی در ایران در جایگاه خوب و مناسبی در جهان قرار دارد و از استانداردهای لازم برخوردار است.

وی در پایان گفت: پرداختن به مباحث كاربردی و مبتلا به متخصصان بیهوشی از جمله برنامه‌های راهبردی انجمن بیهوشی است كه تلاش می‌كند در همایش‌های بیهوشی نیز به این اهداف دست یابد.

گفتنی است، در این مراسم از پیشكسوتان رشته بیهوشی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha