سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷

استرس، یکی از بیماری‌های شایع قرن ماست و متخصصان معتقدند که اگر راه‌های مقابله با آن را یاد نگیریم و برای کم‌کردنش کاری نکنیم، زمینه را برای افسرده‌شدن‌مان هم فراهم کرده و وضعیت جسمی، روابط اجتماعی و ارتباطات فردی‌مان را هم گرفتار مشکلات متعددی می‌کند.

کاری کنید آرامش بر‌گردد!

سلامت نیوز:استرس، یکی از بیماری‌های شایع قرن ماست و متخصصان معتقدند که اگر راه‌های مقابله با آن را یاد نگیریم و برای کم‌کردنش کاری نکنیم، زمینه را برای افسرده‌شدن‌مان هم فراهم کرده و وضعیت جسمی، روابط اجتماعی و ارتباطات فردی‌مان را هم گرفتار مشکلات متعددی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، از کنار این موضوع، ساده نگذرید؛ حتی اگر شرایط اجتماعی، اضطراب‌آور باشد یا مشکلات خانوادگی‌تان دلیل دچارشدن شما به استرس باشد، نمی‌توانید نسبت به حل‌شدن این مشکل، ناامید باشید. استرس، یکی از بیماری‌های شایع قرن ماست و متخصصان معتقدند که اگر راه‌های مقابله با آن را یاد نگیریم و برای کم‌کردنش کاری نکنیم، زمینه را برای افسرده‌شدن‌مان هم فراهم کرده و وضعیت جسمی، روابط اجتماعی و ارتباطات فردی‌مان را هم گرفتار مشکلات متعددی می‌کند.

فکر می‌کنید زندگی همین است؟
به خیال خودتان همه‌چیز طبیعی است و اثری از استرس ناتوان‌کننده در زندگی‌تان نمی‌بینید؟ محققان می‌گویند ۸۳درصد کسانی که هر روز با استرس درگیر هستند، مثل شما فکر می‌کنند و برای خلاص‌شدن از این وضعیت، کاری انجام نمی‌دهند. این افراد، تصور می‌کنند که همه آدم‌ها دنیا را همین‌طور می‌بینند و نیازی به درمان و کمک‌گرفتن از متخصصان برای کاهش اضطراب وجود ندارد.

نمی‌توانید تصمیم بگیرید؟
اگر در تصمیم‌گرفتن مشکل دارید و همیشه برای انجام کار‌ها نیازمند تایید و حمایت دیگران هستید، احتمالا استرس دارید. به باور متخصصان، کسانی که از اختلالات اضطرابی رنج می‌برند، با بحران تصمیم‌گیری درگیر هستند و به‌شدت از شکست‌خوردن یا تاییدنشدن توسط دیگران هراس دارند.

دیگران را متهم می‌کنید؟
روابط اجتماعی و خانوادگی‌تان آسیب دیده، اما کاری برای بهبود آن‌ها انجام نمی‌دهید؟ کسانی که با استرس درگیر هستند، سهم خود را در ویران‌شدن روابط‌شان نادیده می‌گیرند و با متهم‌کردن همسر، دوستان و همکاران‌شان، همه مشکلات را بر گردن آن‌ها می‌اندازند. پذیرفتن اینکه بخشی از مشکل، خود آن‌ها هستند، آنقدر به آن‌ها استرس وارد می‌کند که سعی در انکار این واقعیت دارند.

از کاه، کوه می‌سازید؟
وقتی استرس در وجود شما خانه کرده باشد، هر اتفاق ساده‌ای را یک فاجعه قلمداد می‌کنید. کسانی که توان مدیریت اضطراب را ندارند، با خوردن پای‌شان به یک خرده سنگ، احساس می‌کنند که به صخره‌ای اصابت کرده‌اند و به همین دلیل، نمی‌توانند درک واقعی از موقعیت‌ها داشته باشند و به میزان طبیعی در مواجهه با شرایط مختلف دچار اضطراب شوند. واکنش‌های اغراق‌شده، مشکلی است که این افراد بدون درک‌کردنش، هرروز بار‌ها آن را تکرار می‌کنند.

حافظه‌تان ضعیف شده؟
نگران نباشید. آلزایمر ندارید! شما تنها به نوعی اختلال اضطرابی دچار شده‌اید و باید با کمک متخصصان، ریشه‌های آن را پیدا کرده و برای درمان‌کردنش تلاش کنید. استرس، یکی از عوامل اصلی ضعیف‌شدن حافظه و قدرت یادگیری است و فراموش نکنید که در صورت درمان‌نکردنش، ضعف حافظه‌تان هر روز بیشتر می‌شود. 

معده‌تان آرام نمی‌شود؟
مشکلات گوارشی، یکی از نشانه‌های شایع ابتلا به استرس هستند. اگر روده‌های‌تان بیش از اندازه پرکار یا کم‌کار شده‌اند، یا اینکه معده‌تان دچار دردهای اسپاسمی، سوزش مداوم یا ریفلاکس اسیدی شده، احتمالا از اختلالات اضطرابی رنج می‌برید. اگر شما هم به هر یک از این مشکلات دچار هستید، علاوه بر مشورت‌کردن با یک متخصص گوارش، از یک روانپزشک هم کمک بگیرید. شاید با آرام‌شدن روان‌تان، همه این مشکلات، بدن شما را‌‌ رها کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha