سلامت نیوز :یك فوق‌تخصص قرنیه چشم گفت: ویتامین A در ساختن لایه رنگی انتهای چشم، تشخیص رنگ‌ها و پیشگیری از شب‌كوری نقش مهمی را ایفا می‌كند؛ این ویتامین در دانه‌های روغنی نظیر كنجد، شاهدانه، تخمه آفتابگردان، پسته و بادام به میزان قابل توجهی یافت می‌شود.

محمدجعفر رستگار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: چشم انسان، عضو بسیار حساسی است كه باید بهترین غذاهای گلوكزدار به آن برسد و اختلال در تغذیه یا نرسیدن خون، غذا و ویتامین‌های لازم به چشم، ضایعات غیر قابل جبرانی را ایجاد می‌كند.

وی در ادامه با بیان اینكه شاید غذا به هیچ یك از اعضای بدن نرسد اما همه مواد مورد نیاز به چشم می‌رسد، گفت: مغز و اندام‌های حساس بدن، دیرتر از بقیه اندام‌ها دچار كمبود مواد غذایی می‌شوند.

این فوق تخصص چشم‌پزشكی ادامه داد: در گذشته به دلیل فقر غذایی و كمبود ویتامین A، افراد بیشتر به عارضه شب كوری اكتسابی، خشكی سطح چشم و عدم رشد چشم مبتلا می‌شدند؛ ویتامین A در ساختن لایه رنگی انتهای چشم، تشخیص رنگ‌ها و پیشگیری از شب كوری نقش مهمی را ایفا می‌كند و در دانه‌های روغنی نظیر كنجد، شاهدانه، تخمه آفتابگردان، پسته و بادام به میزان قابل توجهی یافت می‌شود.

وی افزود: "هویج " رنگدانه‌ای به نام كاروتن دارد كه در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود و برای سلامتی چشم نیز مفید است البته قرص‌ها و كپسول‌های زردرنگ و پماد ویتامین A كه در دسترس وجود دارد برای تأمین نیاز چشم به ویتامین A مفید است اما باید دانست كه مصرف زیاد آن برای بدن ضرر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha