مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز آب دریاچه ارومیه 21 سانتی متر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

کاهش21 سانتی متری تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه سال قبل

سلامت نیوز:مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: تراز آب دریاچه ارومیه 21 سانتی متر نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،فرهاد سرخوش ، با بیان اینکه تراز آب دریاچه در ۲۱ آبان سال جاری، 1270.29متر است، افزود: سال گذشته در همین زمان تراز آب دریاچه ارومیه 1270.50 متر بوده که 21 سانتی متر در مقایسه با سال گذشته کاهش تراز آب در دریاچه را شاهد هستیم .

وی با اشاره به وسعت دریاچه ارومیه تصریح کرد: در حال حاضر وسعت دریاچه  1747.11کیلومتر مربع است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته،2001.61  کیلومتر مربع گزارش شده بود.

سرخوش با اشاره به اینکه حجم آب دریاچه در ۲۱ آبان ماه سال گذشته یک میلیارد و 47 میلیون مترمکعب بود گفت: این رقم ۲۱ آبان امسال به 1.08میلیون متر مکعب رسیده است.

وی اظهار کرد: میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه حوضه آبریز دریاچه ارومیه توسط 21 رودخانه دائمی و 39 رودخانه دوره ای سیراب می شود، گفت: پس از اردیبهشت سال جاری، آب به دریاچه ارومیه وارد نشده است و رهاسازی آب پشت سدها پس از اعلام منابع و مصارف وزارت نیرو از دی ماه هر سال آغاز می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha