سلامت نیوز :مدیر عامل کانون هموفیلی ایران از اجرایی شدن طرح سرشماری بیماران هموفیلی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد قویدل در مجمع انتخابات کانون هموفیلی استان کردستان گفت: در راستای اجرای طرح سرشماری بیماران هموفیلی تا پایان سال جاری از کلیه بیماران هموفیلی در کشور ثبت نام به عمل می آید و بر اساس این سرشماری داروها در استان های مختلف توزیع می شود.

وی با بیان اینكه توزیع دارو برای بیماران خاص در کشور به ویژه در استان های مرزی عادلانه نیست، افزود: مهمترین علت در غیرعادلانه بودن توزیع داروهای خاص این است که بیماران در تهران از 5 تا 6 مرکز داروهای خود را تهیه می کنند، اما در شهرستانها این امکان وجود ندارد.

مدیر عامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه این طرح با همکاری سازمان بازرسی، وزارت بهداشت و دولت در کشور اجرایی می شود، بیان کرد: در صورت ثبت نام نکردن در این طرح آمار توزیع دارو کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 7 هزار و 300 نفر در سطح کشور به بیماری اختلال انعقادی مبتلا هستند، افزود: از این تعداد 800 نفر بیمارهموفیلی بوده اند.

قویدل تاكید كرد: بیماران در کشور باید از آرامش دسترسی آسان به دارو برخوردار شوند.

وی با اعلام اینکه خوشبختانه در کردستان تعداد بیماران هموفیلی نسبت به میانگین کشور پایین است، بیان داشت: هم اکنون در کردستان 98 بیمار مبتلا به اختلالات انعقادی شناسایی شده که از این تعداد 65 نفر را بیماران هموفیلی تشکیل می دهند.

در پایان این مجمع ارسلان مفرد نصر آبادی و خالد وکیلی به عنوان نماینده مجمع کانون هموفیلی در کردستان و همچنین ژاله رضایی نژاد و خلیل دربندی به عنوان اعضای عدل بدل این کانون انتخاب و معرفی شدند.

مجمع انتخابات کانون هموفیلی کردستان با حضور مدیر عامل کانون هموفیلی ایران، بیماران هموفیلی و مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی سنندج برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha