آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که صبح ها به سختی از خواب بلند می شوند؟ برای شما دل کندن از تخت گرم و لمس زمین خنک کاری دوست نداشتنی است؟ چه راه هایی برای ترک این عادت و تبدیل شدن به یک فرد سحرخیز امتحان کرده اید؟

چگونه به انسانی سحرخیز بدل شویم؟

سلامت نیوز: آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که صبح ها به سختی از خواب بلند می شوند؟ برای شما دل کندن از تخت گرم و لمس زمین خنک کاری دوست نداشتنی است؟ چه راه هایی برای ترک این عادت و تبدیل شدن به یک فرد سحرخیز امتحان کرده اید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، به نظر می رسد بی رغبتی افراد برای صبح زود از خواب برخواستن به ویژه در فصل سرد سال یک مسئله جهانی است. موضوعی که شاید در ظاهر چندان مهم نباشد؛ اما می تواند نظم زندگی روزانه را مختل کند. در همین راستا محققان استرالیایی که سال هاست در زمینه خواب مشغول مطالعه هستند راهکارهای ساده و اثربخشی برای رفع این مشکل مطرح کرده اند:

نگاه کردن به روشنایی

زمانی که از بیدار می شوید نگاهی به نور ملایم خورشید داشته باشید؛ این کار باعث هوشیاری ذهن و بدن شما می شود.

خوابیدن در تاریکی مطلق

همان طور که روشنایی در روز به هوشیاری شما کمک می کند وجود هر نوع نوری پیش و هنگام خواب شب اثر منفی در سحر خیزی شما دارد.

خوابیدن با معده سبک

از خوردن و آشامیدن دو ساعت پیش از خواب پرهیز کنید. نبود فاصله میان آخرین وعده غذایی و خواب باعث ایجاد اختلال در عملکرد معده می شود و همین مسئله خواب شما را نامنظم می کند.

دوری از استرس

پیش از خواب استرس ها و نگرانی ها را دور بریزید؛ یک دوش آب گرم بگیرید یا کتابی بخوانید و تلاش کنید با ذهنی آزاد به خواب بروید.

دوری از ورزش و بازی های کامپیوتری

انجام هر کار هیجان انگیزی مثل ورزش، بازی های کامپیوتری یا تماشای تلویزیون تنظیم ساعت بدن شما را به هم می ریزد. کارهایی از این قبیل تأثیر به سزایی در بیدار ماندن ذهن و جسم شما ایفا می کند؛ چراکه انرژی مضاعفی به شما می دهد.

ایجاد یک محیط دلپذیر

یک اتاق تاریک، آرام و تقریباً خنک بهترین محیط برای داشتن خوابی راحت است. چنین اتاقی به سحرخیز شدن شما کمک خواهد کرد.

منبع دیلی میل

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha