برخی از نشانه های به ظاهر ساده و کم اهمیت در رابطه زناشویی تان وجود دارد که می تواند خطرناک باشد. اگر شما هم این نشانه ها را در زندکی زناشویی تان دیدید مراقب باشید.

این نشانه ها می گوید رابطه زناشویی تان در خطر است!

سلامت نیوز: برخی از نشانه های به ظاهر ساده و کم اهمیت در رابطه زناشویی تان وجود دارد که می تواند خطرناک باشد. اگر شما هم این نشانه ها را در زندکی زناشویی تان دیدید مراقب باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، ارتباط زناشویی بین زن و شوهر نیازمند عشق دو طرفه، احترام و حمایت دائمی است که همه اینها به انرژی جسمانی و عاطفی نیاز دارد. بسیاری مواقع، حل مشکلات بین دو طرفین دشوار است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

انتقاد کردن از یکدیگر

اگر هر دوی شما به طور دائم از یکدیگر انتقاد می کنید آن هم برای مسائل کم اهمیت، بی احترامی هر دوی شما را نسبت به هم نشان می دهد. اگر از هم انتقاد می کنید، نشان می دهد که از یکدیگر ناراضی هستید و در رابطه خود احساس خوشبختی نمی کنید. انتقاد بیش از حد می تواند هر ازدواجی را از هم بپاشد.

هر چیزی را به خود می گیرید

وقتی همسر شما در طول روز فراموش می کند تا به شما زنگ بزند، شما فکر می کنید که او اصلا به فکر شما نسیت. شما هر طور که دلتان می خواهد تفسیر می کنید. شاید همین موضوع باعث شود که وقتی به خانه برمی گردد، باهم دعوا کنید. قبل از اینکه در مورد چیزی قضاوت کنید، از نظر همسرتان هم مطلع شوید. مطمئن باشید به این روش  از به وجود آمدن مشکل جلوگیری خواهید کرد.

اغلب اوقات باهم بحث می کنید

بحث کردن بین زوجین امری معمول است، اما وقتی بحث ها زیاد می شوند و سر هر چیزی باهم بحث می کنید، پس یک جدایی بین شما وجود دارد. شما مجبور نیستید با هر چیزی موافقت کنید، اما در یک رابطه سالم ، زوجین به نظر هم احترام می گذارند. وقتی باهم بحث می کنید، کمی مکث کنید، برای مدتی از هم دور شوید و بعد از اینکه آرام شدید، بحث کنید.

ساختن دیوارها

بسیاری مواقع، زوجین دیگر صحبت کردن با یکدیگر را متوقف می کنند  و دیواری بین یکدیگر می سازند. اگر می خواهید رابطه تان را از نو بسازید، باید بین شما هیچ دیواری نباشد.

احترام نگذاشتن به یکدیگر

اگر احساس می کنید که همسرتان به شما احترام نمی گذارد، و به جای اینکه احساس خوشبختی کنید، احساس آشفتگی می کنید پس رابطه شما با مشکل مواجه است. همچنین، اگر مواظب حد و مرزهای شخصی خود نباشید، وقت آن رسیده است که به یکدیگر احترام بگذارید.

بی اعتنایی کردن

مهم نیست که چقدر بی اعتنایی می کنید، اصلا نباید نسبت به همسر خود بی اعتنا باشید. چنین رفتاری فقط منجر به فروپاشی رابطه اتان خواهد شد.

گفتگو با یکدیگر را با لحنی منفی شروع می کنید

وقتی با یکدیگر گفتگو می کنید، با لحنی منفی شروع می شود. به جای اینکه از همسر خود بپرسید آیا قبض ها را پرداخت کرده است، می گویید " حتما مثل همیشه یادت رفت قبض ها رو پرداخت کنی، مگه نه؟" اینگونه بحث ها هر رابطه ای را به نابودی می کشاند.

نبود اعتماددر رابطه زناشویی

اگر به همسر خود اعتماد نداشته باشید، پس باید بدانید که چرا در رابطه خود با مشکل مواجه هستید. بی اعتمادی یعنی اینکه زمانی که همسرتان با تلفن حرف میزند یا در حال پیغام دادن است، می خواهید به هر نحوی شده بدانید که او در حال صحبت کردن با چه کسی است. سوء ظن دائمی، رابطه شما را نابود خواهد کرد.

نمی توانید با یکدیگر حرف بزنید

شما به سختی با یکدیگر حرف می زنید و یا بدتر از آن اصلا حرفی برای گفتن با یکدیگر ندارید.  تصور کنید در ساحل دریا کنار هم نشسته اید و نمی دانید که با یکدیگر در مورد چه موضوعی صحبت کنید. همین مسئله می تواند پرچم قرمزی در رابطه شما محسوب شود.

از همسرتان می ترسید

دیگر در کنار او احساس راحتی نمی کنید، چون می ترسید که به شما صدمه بزند. وقتی در رابطه ای احساس راحتی نکنید و یا نتوانید حرفی را به راحتی  بزنید، نمیتوانیم چنین رابطه ای را سالم در نظر بگیریم.

برای عشق به یکدیگر هیچ کاری انجام نمی دهید

روزهایی را به یاد بیاورید که تعطیلات آخر هفته را کنار هم می نشستید و تلویزیون تماشا می کردید یا به گل های باغ آب می دادید. دیگر چنین کارها را انجام نمی دهید، چون مشغول کارهای مهم تر دیگری هستید، یا دیگر هیچ حسی به هم ندارید.

همه این ویژگی ها می توانند یا از جانب شما باشند و یا از جانب همسرتان، به هر حال مسئله این است که این ویژگی ها نشان دهنده وجود مشکل در رابطه اتان هستند. این ویژگی ها زنگ خطری برای شما هستند تا بدانید که باید به رابطه خود رسیدگی کنید. اگر هدفتان این باشد، می توانید دوباره با همسرتان رابطه خوبی داشته باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha