چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 23271
سلامت نیوز :براساس تصویب مجمع عمومی سازمان ملل متحد،روز اول اكتبر(9مهرماه)به عنوان روز جهانی سالمندان شناخته می شود. این درحالی است كه باتوجه به پیش بینی های صورت گرفته، در سال 1429 از هر 4 نفرایرانی یك نفر سالمند هستند.

به گزارش وب دا دکتر پریسا طاهری، رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشكی، با اشاره به اینكه 3/7 درصد از جمعیت كشورمان را سالمندان تشكیل می دهند، گفت: در حال حاضر اكثر كشورهای دنیا در حال پیر شدن هستند وكشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: در كشورهای در حال توسعه مانند ایران، سرعت پیر شدن بسیار سریع تر از كشورهای توسعه یافته است وبه همین خاطر ایران برای یك برنامه ریزی خوب وطولانی وقت كمی دارد و متاسفانه اقدامات لازم  برای افراد سالمند در نظر گرفته نشده است.

رییس اداره سالمندان وزارت بهداشت،درمان وآموزش پزشكی با اشاره به اینكه برخی از افراد سالمند تحت پوشش بیمه نیستند، گفت:سالمندانی كه تحت پوشش بیمه نیستند درآمد حاصل از بازنشستگی ندارند ومجبورند تا در دوران سالمندی هم كاركنند .

وی افزود: با توجه به اینكه بیش از 80 درصد سالمندان با تغییرات فیزیولو‍‍ژیكی، مشكلات اقتصادی و عدم توانایی های مختلف مواجه هستند، نبود حمایت های بیمه، عرصه را به این افراد تنگ تر میكند.

طاهری در پایان با اشاره به اینكه باید برنامه ریزی های دقیقی را برای سالمندان داشته باشیم ابراز داشت: وزارت بهداشت متولی سلامت سالمندان است وما نمی توانیم چشممان را برروی بیش از 5میلیون سالمند ببندیم چراكه این افراد برای پیشرفت جامعه ما بسیار تاثیرگذار هستند و باید حمایت های ویژه ای برای این گروه سنی درنظرگرفته شود.

قابل توجه است كه براساس ارزیابی كه WHO از كل دنیا داشته است سن سالمندی درایران  60 سال محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha