چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: 23272

فقط 6 دانشگاه علوم پزشكی تاكنون درخواست شربت تنتوراوپیوم (شربت تریاك) كرده‌اند و ما آماده‌ایم در صورت آماده شدن و درخواست همه دانشگاه‌ها این شربت را در اختیارشان بگذاریم.

سلامت نیوز : فقط 6 دانشگاه علوم پزشكی تاكنون درخواست شربت تنتوراوپیوم (شربت تریاك) كرده‌اند و ما آماده‌ایم در صورت آماده شدن و درخواست همه دانشگاه‌ها این شربت را در اختیارشان بگذاریم.

دكتر محمدرضا شانه ساز ضمن بیان این مطلب، گفت: مراحل تولید شربت تریاك انجام شده و هم اكنون شرایط gmp‌ در داروپخش را طی می‌كند، از دانشگاه‌های علوم پزشكی نیز استعلام لازم برای دریافت آن انجام شده كه به جز 6 دانشگا هنوز هیچ درخواستی به دست ما نرسیده است.

وی افزود: 24 هزار بطری 250 لیتری و 18 هزار یك لیتری شربت تنتوراوپیوم (شربت تریاك) تولید شده و هشتاد هزار لیترنیز آماده تحویل است.

دكتر شانه‌ساز ادامه داد: البته یك نگرانی دیگر در این زمینه وجود دارد و آن افزایش 77 درصدی قیمت مواد اولیه تولید شربت تنتوراوپیوم است كه باید با هماهنگی و اقدامات لازم این مشكل را برطرف كرد تا وقفه‌ای در چرخه تولید آن اتفاق نیفتد.

وی عدم در اختیار داشتن فضای مناسب برای توزیع شربت تریاك، نداشتن انبار داروی مناسب، عدم ایجاد فضای امنیتی و حفاظتی لازم برای نگهداری این شربت را بخشی از مشكلات مراكز مجاز دریافت و توزیع شربت تریاك اعلام كرد و گفت: علاوه بر این طبق پروتكل دارویی این شربت، برای هر 50 بیمار باید یك متخصص روانشناسی در اختیار مراكز باشد تا اقدامات روان درمانی لازم را در راستای اثربخشی دارو انجام دهد، كه خیلی از مراكز این متخصص را دراختیار ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha