سلامت نیوز :دبیر انجمن بیهوشی استان خراسان رضوی گفت: اجرای طرح بازپس گیری حق تعیین تعرفه از سازمان نظام پزشكی لطمات زیادی به نظام سلامت می‌زند و نوعی بازگشت به عقب محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد آشوری در جمع خبرنگاران اظهار كرد: تصویب این طرح پیش از آن كه به نظام سلامت بستگی داشته باشد به مسائل حاشیه‌ای مربوط است و نمایندگانی كه به این طرح رای مثبت داده‌اند باید پاسخگو باشند و اگر این طرح به مرحله اجرا برسد لطمات جبران ناپذیری را به نظام سلامت وارد می‌كند و نوعی برگشت به عقب محسوب می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: حق تعیین تعرفه در بخش خصوصی در سال 86 به سازمان نظام پزشكی واگذار و این حق بر اساس كار كارشناسی تدوین شد تا كیفیت نظام سلامت بهبود بخشیده شود.

وی افزود: پس از گذشت سه سال از اجرای این مصوبه بیش از 80 درصد در شهرهای بزرگی مانند شیراز، اصفهان، مشهد و تبریز زیر میزی كاهش یافت.

وی افزود: یكی از مهمترین بحث‌ها در زمینه تعرفه‌های پزشكی در ایران بحث زیر میزی است چون تعرفه واقعی نیست به همین علت شكایت‌های زیادی به مراجع قانونی و سازمان نظام پزشكی در این زمینه می‌شود. اما با وجود كاهش مشكلات پس از اجرای مصوبه حق تعیین تعرفه در بخش خصوصی به یك باره مجلس تصمیم گرفت كه حق تعیین تعرفه‌ از سازمان نظام پزشكی گرفته شود.

وی افزود: علت تصمیم مجلس این بود كه این مصوبه در تهران موثر نبود البته علت این ناكامی مسائل پشت پرده و به كارگیری برخی از ابزارها در تهران بود.

آشوری در ادامه گفت: برای پس گرفتن حق تعیین تعرفه از سازمان نظام پزشكی، كار كارشناسی انجام نشد و كار كارشناسی كه پیش از این برای اعطای این حق به سازمان نظام پزشكی انجام شده بود نیز پس گرفته شد. در این شرایط پیشنهاد می‌كنیم گروه‌هایی كه هیچ نفعی در این موضوع ندارند تحقیق كنند و نتیجه را به نهادهای ذیربط اعلام كنند.

وی با اشاره به رویكرد دكتر شهاب الدین صدر رییس سازمان نظام پزشكی و نایب رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به بازپس گیری حق تعیین تعرفه از سازمان نظام پزشكی گفت: وی نه به عنوان موافق و نه به عنوان مخالف این تصمیم، اظهار نظر نكرد و موضع گیری قاطعی در مجلس نداشت.

آشوری در پایان اظهار كرد: مسئله بازپس گیری حق تعیین تعرفه در حال حاضر به شورای نگهبان رفته است و هنوز این شورا آن را تایید نكرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha