چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 232738

بسیاری از مردم می پرسند آیا شیر عسل چاق کننده است؟ آیا عسل نوعی شکر نیست؟ آیا کالری موجود در عسل موجب از بین رفتن اثر کاهش وزن نمی شود؟

آیا شیر عسل چاق کننده است؟

سلامت نیوز: بسیاری از مردم می پرسند آیا شیر عسل چاق کننده است؟ آیا عسل نوعی شکر نیست؟ آیا کالری موجود در عسل موجب از بین رفتن اثر کاهش وزن نمی شود؟ عسل حاوی قند است، با این حال بر خلاف شکر تصفیه شده، عسل همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفید می باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نبض ما ، شکر تصفیه شده که اغلب مردم برای شیرین کردن مواد غذایی خود استفاده می کنند به عنوان منبع “کالری خالی یا تهی” محسوب می شود چون هیچ مزیتی در خوردن آن وجود ندارد.

به طور معمول برای هضم شکر، ویتامین ها و مواد معدنی ذخیره شده در بدن استفاده می شوند. این مواد مغذی برای حل کردن چربی ها و کلسترول ضروری هستند، بنابراین مصرف شکر خالص تا حدی بی معناست. بنابراین زمانی که شما بیش از حد قند بخورید، فقط به خاطر کالری آن، وزن اضافه نمی کنید، بلکه به خاطر کمبود ویتامین و مواد معدنی نیز می باشد.

    از جمله ی مزایای شیر عسل ، مراقبت از پوست و افزایش ایمنی بدن می باشد.

برای افرادی که دارای اضافه وزن هستند، عسل نه تنها خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد بلکه از افزایش وزن نیز جلوگیری می کند. شیر و عسل هر کدام به طور جداگانه خواص زیادی دارند ولی در صورت مصرف همزمان خواص آنها شگفت انگیز می شود.

عسل به علت ویژگی های آنتی اکسیدانی، ضد باکتری و ضد قارچی و همچنین اثرات آرام بخش و ضد التهابی، به طور سنتی برای سلامتی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

    از سویی دیگر شیر نیز به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنی خود، مانند:

ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B، کلسیم و پروتئین حیوانی و اسید لاکتیک مورد توجه بسیار قرار گرفته است.

 با این حال، هنگام مصرف هم زمان شیر و عسل، این مزایا با هم ترکیب می شوند و منجر به مزایای منحصر به فرد و شگفت انگیز می شود.


فواید شیر عسل

۱-مراقبت از پوست

هم عسل و هم شیر دارای خواص ضد میکروبی و پاک کننده است. تعداد زیادی از پاک کننده ها با استفاده از شیر و عسل ساخته می شوند زیرا این مخلوط به پوست طراوت می بخشد. همچنین می توانید با مخلوط کردن نسبتی یکسان در آب، از حمام شیر و عسل استفاده کنید.

۲-بهبود قدرت بدنی

مصرف یک لیوان شیر عسل ، هر روز صبح، موجب افزایش استقامت فرد، از جمله در کودکان و سالمندان می شود. علاوه بر این که شیر دارای پروتئین است، عسل حاوی کربوهیدرات لازم برای افزایش متابولیسم بدن است.

پروتئین های حیوانی شیر توسط آنزیم ها به اسید آمینه های پایه تقسیم شده و سپس به شکل پروتئین های قابل استفاده در بدن انسان تبدیل می شوند. مواد اضافی در این تغییر، به عنوان انرژی قابل استفاده، اکسید می شوند. پروتئین ها بخش مهمی از رژیم غذایی انسان هستند و عسل موجب تحریک متابولیسم آن ها می شود.

۳-سلامت استخوان ها

همان طور که تحقیقات در مورد عسل ادامه دارد، به تدریج روشن می شود که عسل به عنوان یک حامل عمل می کند و مواد مغذی را از غذا به بدن منتقل می کند. از سویی عسل در جذب کلسیم، که شیر منبع غنی از آن است، خود را موثر نشان داده است.

بنابراین مصرف هم زمان شیر و عسل نه تنها مواد مغذی لازم (کلسیم) را به بدن رسانده  بلکه جذب این مواد مغذی در بدن را به حداکثر حد خود می رساند. سطح مناسب کلسیم می تواند از پوکی استخوان و التهاب مفاصل جلوگیری کند.

۴-خواص ضد پیری

ترکیب شیر عسل باعث ایجاد تغییر و تحول در بدن می شود. مردم بسیاری از تمدن های باستان از جمله یونانیان، رومی ها، مصری ها و سرخپوستان برای حفظ جوانی خود شیر عسل می نوشیدند.

    از آنجایی که شیر و عسل به داشتن زندگی طولانی کمک می کند، به عنوان “اکسیر زندگی” شناخته شده است.

همان طور که گفته شد خواص آنتی اکسیدانی شیر عسل بسیار زیاد است. آنتی اکسیدان ها بر رادیکال های آزاد که یکی از علل اولیه تخریب پوست و چین و چروک می باشد حمله می کنند و آنها را از بین می برند.

۵-خواص ضد باکتری

تحقیقات نشان داده است که شیر عسل بر روی باکتری های استافیلوکوک تاثیر بیشتری نسبت به مصرف شیر یا عسل به صورت جداگانه دارد. همچنین زمانی که عسل به همراه شیر گرم مصرف شود، یبوست، نفخ و اختلالات روده را درمان می کند (درمان یبوست برای درمان چاقی شکم لازم است).

منبع: organicfacts

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha