چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: 232739

ویتامین C سال‌هاست به‌عنوان مکملی برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی شناخته شده است. اما اخیراً خواص جدیدی از این ویتامین کشف شده که حاکی از تأثیر آن بر سلامت پوست است.

تأثیر ویتامین C بر پوست

سلامت نیوز: ویتامین C سال‌هاست به‌عنوان مکملی برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی شناخته شده است. اما اخیراً خواص جدیدی از این ویتامین کشف شده که حاکی از تأثیر آن بر سلامت پوست است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، ویتامین C که نام علمی‌اش اسکروبیک اسید است عاملی کلیدی در تولید کلاژن است. کلاژن نوعی پروتئین است که موجب رشد سلول‌ها می‌شود و به انعطاف و استحکام بافت پوست کمک می‌کند. ویتامین C همچنین در تولید لیگامنت‌ها و بافت جدید پوست نقش مهمی ایفا کرده و باعث بازسازی آسیب‌های پوستی می‌گردد.
علاوه بر این ویتامین C نوعی آنتی‌اکسیدان است که سرعت آسیب‌های جدی پوست مانند خشکی و چروک را کاهش می‌دهد چرا که این آسیب‌ها همگی بر اثر تخریب بافت کلاژنی ایجاد می‌گردند.
تحقیقات نشان می‌هد ویتامین C می‌تواند آفتاب سوختگی را نیز بهبود بخشد و به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که زیاد در معرض آفتاب قرار دارند برای جلوگیری از سوختگی و کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست این ویتامین را در برنامه روزانه مراقبت‌های پوستی خود قرار دهند.
مصرف این ویتامین تأثیرات ناشی از آلودگی هوا بر پوست را خنثی کرده و به مرطوب نگه داشتن آن کمک می‌کند.
برای تهیه سرم پوستی می‌توانید مقداری پودر ویتامین C را در آب حل کنید. هنگامی که پودر به‌طور کامل حل شد، مقداری آلئو ورا و روغن ویتامین E به آن اضافه کنید و آن را در شیشه‌ای تیره و در بسته نگه‌داری کنید. به یاد داشته باشید پیوند آنتی اکسیدان‌ها در معرض نور و هوا شکسته شده و خواص خود را از دست می‌دهند. این سرم را می‌توانید به مدت یک تا 2 هفته در یخچال نگهداری کنید. قبل از مصرف حتماً صورت خود را کاملاً بشویید و پس از مصرف نیز بهتر است به پوستتان مرطوب‌کننده بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha