عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران از نصب و راه‌اندازی دستگاه درمان پیرچشمی (FEMTOSECOND LASER) برای نخستین بار در كشور خبر داد.

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران از نصب و راه‌اندازی دستگاه درمان پیرچشمی (FEMTOSECOND LASER) برای نخستین بار در كشور خبر داد.

دكتر مسیح هاشمی در گفت‌وگو با  ایسنا، گفت: در حال حاضر مراحل آموزشی دستگاه درمان پیرچشمی در حال برگزاری است.

به گفته این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، طول موج دستگاه درمان پیرچشمی، كوتاه‌ترین طول موج لیزر در جهان است كه می‌تواند برش‌های ظریف و عمیق ایجاد كند بدون آن كه هیچ گونه آثار تخریبی و حرارتی در قرنیه بر جای گذارد.

وی گفت: با این دستگاه می‌توان شش نوع عمل جراحی را انجام داد كه مهم‌ترین آن در ایران درمان پیرچشمی برای نخستین بار است. بر این اساس از این دستگاه برای اصلاح دید سنین بالای 40 سال كه دید دورشان خوب است و برای نزدیك بینی به عینك نیاز دارند، استفاده می‌شود.

هاشمی درباره كاربردهای دستگاه درمان پیرچشمی گفت: از این دستگاه می‌توان برای ایجاد لایه در قرنیه برای اصلاح دوربینی، نزدیك بینی و آستیگماتیسم استفاده كرد. همچنین این دستگاه اصلاح آستیگماتیسم به طور مجزا را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: انجام پیوند قرنیه و برش‌های لیزری از دیگر كاربردهای این دستگاه است. همچنین از این دستگاه برای ایجاد لایه قرنیه، پیوند لایه قرنیه، ایجاد لایه برای پیوند از داخل قرنیه و ایجاد تونل در داخل قرنیه برای كارگزاری وسایلی برای پیشگیری از قوز قرنیه یا پیشگیری از پیشرفت قوز قرنیه استفاده می‌شود. این دستگاه در ایجاد فضا در داخل قرنیه به منظور وارد كردن مایعات به داخل قرنیه برای مستحكم‌تر كردن قرنیه كاربرد دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: در آینده نزدیك انجام جراحی كاتاراكت (آب مروارید) با كمك این دستگاه فراهم می‌شود. این روش از روش‌های جدیدی است كه هنوز در دنیا هم مرسوم نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha