چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 23282

معاون آموزشی اورژانس تهران توصیه های ایمنی را در مواقع شكستگی های احتمالی در فصل زمستان ارائه داد.

سلامت نیوز :معاون آموزشی اورژانس تهران توصیه های ایمنی را در مواقع شكستگی های احتمالی در فصل زمستان ارائه داد.
دكتر فرهاد رضوانی با اشاره با این كه زمین خوردن و شكستگی یكی از شایعترین حوادث در فصل زمستان محسوب می شود اظهار داشت: با شروع فصل سرما و بارش برف، بیشترین صدمات ارتوپدی و شكستگی مربوط به سرخوردن افراد است و توصیه می شود در مواجهه با فرد دچار سانحه به هیچ عنوان او را تكان ندهند .

وی افزود: اگر عضوی دچار تورم، ضرب دیدگی و كبودی شد توصیه می كنیم عضو آسیب دیده را حركت ندهند زیرا باعث بدتر شدن شكستگی و آسیب دیدگی بیشتر می شود.
وی ادامه داد: اگر افراد محل آسیب دیدگی را نمی دانند، فرد را جابه جا نكنند و با اورژانس 115 تماس حاصل كرده و اجازه دهند تا نیروهای امداد مراحل درمانی را انجام دهند.
دكتر رضوانی تصریح كرد: برای جلوگیری از حركت كردن استخوان،‌توصیه می شود آن را آتل بندی كنند و عضو شكسته را ثابت نگه دارند . بدین منظور می توانند از كارتون های مقوایی، تخته چوب یا پلاستیك محكم استفاده كنند.
به گفته معاون آموزشی اورژانس كشور، آتل می تواند با تثبیت ناحیه آسیب دیده از حركت استخوان شكسته و در نتیجه وخیم تر شدن آسیب بافتی جلوگیری كند .
وی با تأكید بر اینكه ‌اگر شكستگی در ناحیه ستون فقرات یا لگن باشد توصیه كرد: مصدوم را حركت ندهند تا نیروهای امدادی درمحل حاضر شده و اقدامات امدادی را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha