یک ورزش عالی داشته اید. عرقتان در آمده و خسته شده اید اما از آنجا که حسابی کالری سوزانده اید، احساس اعتماد بنفس و قدرت می کنید. اما بدون ریکاوری درست و روتین های بعد از ورزش، تمام این احساس خوب و مزایایی که ورزش برای بدنتان داشته تبدیل به چیزهایی منفی می شوند.

سلامت نیوز: یک ورزش عالی داشته اید. عرقتان در آمده و خسته شده اید اما از آنجا که حسابی کالری سوزانده اید، احساس اعتماد بنفس و قدرت می کنید. اما بدون ریکاوری درست و روتین های بعد از ورزش، تمام این احساس خوب و مزایایی که ورزش برای بدنتان داشته تبدیل به چیزهایی منفی می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، خبر خوب اینکه می توانید بعد از ورزش با مقداری تمرکز حواس از تمام این مشکلات پیشگیری کنید. یک روز استراحت برای بهبود عضلات آسیب دیده، همیشه ایده خوبی بوده است. ایجاد عادات مناسب کمکتان می کند مدت زمانی که می توانید در باشگاه بگذرانید را به حداکثر برسانید. مسلما با انجام ریکاوری مناسب، نتایج بهتری نیز در کاهش و کنترل وزن دریافت می کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که افراد معمولا بعد از یک ورزش ترکیبی با شدت بالا چه اشتباهاتی را انجام می دهند و شما باید به جای آن چه کاری انجام دهید.

خوردن غذاهای ناسالماشتباهات وحشتناکی که بعد از تمرین های ورزشی انجام می دهید!

بعد از ورزش، از بسته کوکی و شیرینی فاصله بگیرید. اگر هم می خواهید مقداری از این غذاها بخورید ( که اشکالی هم ندارد)،
می توانید این کار را چند ساعت دیگر انجام دهید.

یکی از بدترین غذاهایی که می توانید بعد از ورزش بخورید، تنقلات ناسالم است.منظورم غذاهایی است که ارزش تغذیه ای بسیار
ناچیزی دارند.

از آنجا که در طول ورزش، زخم های بسیار کوچکی روی عضلاتتان ایجاد شده باید با استفاده از کربوهیدرات و پروتئین دوباره به عضلات سوخت رسانی کنید و در ترمیم این آسیب ها کمکشان نمایید. برای مثال خوردن شیر به همراه خرما بعد از ورزش می تواند پروتئینی با کیفیت و کربوهیدراتی سالم به بدن برساند.

به اندازه کافی نمی خوابید

چه صبح ورزش کنید و چه شب، برای رشد و ترمیم عضلات و درست عمل کردن بدن به خواب کافی نیاز دارید. وقتی به خواب
می روید، بدنتان به حالت ریکاوری می رود. سپس مواد مغذی و مواد معدنی را به عضلات، بافت ها و استخوان هایی که نیازمند ترمیم هستند ارسال می کند. بدون خواب کافی، سطح کورتیزول به شدت بالا می رود و روی بدنتان فشار می آورد. خواب به پایین آمدن کورتیزول کمک و بدن را آرام می کند.

بعد از ورزش به بدن آب رسانی نمی کنید

به عرق ریختن هایتان در طول ورزش فکر کنید. بدنتان در طول ورزش مقدار زیادی الکترولیت و آب از دست داده است، بنابراین آب رسانی نکردن بعد از چنین فعالیتی اشتباه بزرگی است.

با اینکه شاید دریافت کالری، درست بعد از اینکه مقدار زیادی از آن را سوزانده اید برخلاف میلتان باشد. اما غذا نخوردن و آب ننوشیدن بعد از ورزش می تواند بدن را به حالت قحطی زدگی ببرد. این یعنی سوخت و ساز بدنتان کاهش پیدا می کند و بدن به احتباس مایعات و بالا بردن وزن آب بدن رو می آورد. این دقیقا برعکس آن چیزی است که به دنبالش بودید. قبل از ورزش، در طول ورزش و بعد از آن به بدن آب رسانی کنید تا بیشترین نتیجه را از ورزش و افزایش سوخت و ساز بعد از آن دریافت کنید.می توانید آب معمولی یا یک شیک پروتئینی بنوشید.

قرص می خورید

اگر بعد از یک ورزش سخت، دچار آسیب دیدگی شده اید و یا احساس درد می کنید، شاید استفاده از یک قرص ضد التهاب مانند ایبوپروفن برای کاهش درد، با عقل جور دربیاید. اگر برای درد مزمن و یا پیشگیری از درد در طول ورزش، هر شب مانند آب نبات قرص استفاده کنید مسلما برایتان مشکل به وجود خواهد آمد.

اگر متوجه شدید وابسته مکمل های قبل از ورزش یا داروهای ضد التهابی شده اید، فرصت مناسبی است که یک گام به عقب باز گردید و برنامه غذایی، سبک زندگی و روتین ورزشی خود را دوباره ارزیابی کنید.

آیا در برنامه غذایی تان شکافی وجود دارد که باعث می شود در برخی نقاط دچار کمبود مواد مغذی شوید؟ آیا ورزش هایی که انجام می دهید برای عضلات و مفاصلتان بیش از حد دشوار هستند؟ آیا درست نمی خوابید؟ اگر هر کدام از اینها برایتان کارایی نداشت هیچ وقت برای تغییر دادنشان دیر نیست.

خیلی بهم پیوسته ورزش می کنید

اگر بعد از یک کلاس ورزشی در صبح، عصر هم می دوید و سپس فردا صبح دوباره به باشگاه می روید مسلما به عضلات خود زمان کافی برای ریکاوری و تجدید قوای مجدد نداده اید. یکی از بدترین چیزهایی که بین ورزشکاران دیده می شود اُور ترینینگ است که در این حالت، فرد مستقیم از یک ورزش به ورزش دیگری می رود.

وقتی به دنبال نتیجه گیری سریع هستید، معمولا در یک زمان کوتاه فعالیت زیادی انجام می دهید که منجر به آسیب دیدگی و عدم تعادل می شود. به جای اینکه با فشار بیش از حد خود را بسوزانید به فکر سبک زندگی و برنامه ای باشید که آرام و بدون فشار بیش از حد، شما را به هدفتان برساند.

حرکات کششی را انجام نمی دهید

انجام چند حرکت کششی مناسب بعد از ورزش، کمک می کند بدن بیشترین مزایا را از ورزشتان دریافت کند. کشش باعث می شود عضلات دچار گرفتگی نشوند و ساده تر به بازسازی خود بپردازند. با گذشت زمان، کشش به انعطاف پذیری و افزایش دامنه حرکتتان کمک می کند. این موارد بعدها باعث هرچه بهتر انجام دادن تمرینات می شوند. شما قادر خواهید بود که فرم خود را بهبود ببخشید، تکنیک خود را کامل کنید و با کاهش خطر آسیب دیدگی، با شدت بیشتری ورزش کنید.

نویسنده: ایسادورا باوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha