یک متخصص تغذیه گفت: آنتی‌بیوتیک‌ها اشتها را کم می‌کنند و سبب کاهش وزن و کمبود دریافت مواد انرژی‌زا می‌شوند. باید از طریق خوراندن برخی از مواد افزایش‌دهنده اشتها مانند مولتی‌ویتامین به وضعیت بهبودی‌ بیمار کمک شود.

کمبود اشتها از عوارض مصرف آنتی‌بیوتیک

سلامت نیوز:یک متخصص تغذیه گفت: آنتی‌بیوتیک‌ها اشتها را کم می‌کنند و سبب کاهش وزن و کمبود دریافت مواد انرژی‌زا می‌شوند. باید از طریق خوراندن برخی از مواد افزایش‌دهنده اشتها مانند مولتی‌ویتامین به وضعیت بهبودی‌ بیمار کمک شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمرتضی صفوی متخصص تغذیه ، گفت: آنتی‌بیوتیک‌ها اشتها را کم می‌کنند، بنابراین کسی که برای بیماری عفونی خود در حال درمان با آنتی‌بیوتیک است، حتماً باید توجه کند علاوه بر کمبود اشتها، کاهش وزن، کمبود دریافت مواد انرژی‌زا و موادی که بدن را تحلیل می‌برد، از عوارض این داروی ضدعفونی‌کننده است.

صفوی در ادامه گفت: سعی شود اشتها، به‌خصوص با مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین C زیاد شود و همچنین مصرف مواد غذایی مانند سالاد و آب قبل و حین غذا خوردن می‌تواند اشتها را کم کند، رعایت شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: برای کمک کردن به فرد بیماری که با آنتی‌بیوتیک در حال درمان است، می‌توان از طریق خوراندن برخی از مواد افزایش‌دهنده اشتها مانند مولتی‌ویتامین و... کمک بزرگی به وضعیت بهبودی‌اش کنیم.

وی گفت: نکته مهمی که در مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باید رعایت شود، این است که بیمار غذاهایی بخورد که هضم‌شان راحت بوده و از طرفی دارای نمک نیز نباشند؛ از خوردن غذاهای روغنی پرهیز کرده و حجم غذایی را که می‌خورید کنترل کنید.

صفوی در پایان افزود: بیماران عفونی باید بیشتر از قبل میوه و سبزیجات مصرف کنند تا به نیازهای بدنی‌شان از نظر ویتامین کمک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha