شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 232895

اغلب افراد تجربه ای از دندان دردهای طاقت فرسا و سخت دارند؛ دردی که گاهی تا زمان رسیدن به دندانپزشک غیر قابل تحمل می شود و امان از آدمی می گیرد. در چنین موقعیتی چه کاری برای التیام این درد می توان انجام داد؟

با درمان های خانگی دندان درد آشنا شوید

سلامت نیوز: اغلب افراد تجربه ای از دندان دردهای طاقت فرسا و سخت دارند؛ دردی که گاهی تا زمان رسیدن به دندانپزشک غیر قابل تحمل می شود و امان از آدمی می گیرد. در چنین موقعیتی چه کاری برای التیام این درد می توان انجام داد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، مسکن ها اولین گزینه در زمان دندان درد هستند، داروهایی که نمی توان همیشه روی اثر بخشی آنها حساب کرد و حتی در مواقعی هیچ نقشی در کمتر شدن درد ندارند. در چنین شرایطی می توان سراغ روش هایی رفت که در سادگی، هزینه کم و در دسترس بودن، بسیار هم مؤثر هستند.

کمپرس یخ

اولین قدم برای کاهش درد دندان قرار دادن کمپرس یخ روی صورت است. یخ با منجمد کردن سلول ها گردش خون در ناحیه مشخص شده را کاهش می دهد و باعث کمتر شدن درد می گردد.

دهان شویه آب و نمک

محلولی از آب و نمک درست کنید و دهان خودتان را با آن شست و شو دهید. به یاد داشته باشید که از آب گرم استفاده کنید و مایع را به وسیله را زبان در دهان خود جابجا کنید. این کار باعث کاهش التهاب دهان شما می شود.

سیر

سیر به دلیل وجود آنتی باکتریال های قوی و ماده ای به نام آلیسین خواص درمانی بسیاری دارد. یک سیر تازه را برش بزنید آن را با کمی نمک مخلوط کنید و سپس روی دندان خراب خود بگذارید. بدون شک درد شما به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

چای نعنا

مانند سیر، نعنا نیز گیاهی است با انبوهی از خواص درمانی و التیام بخشی.یک قاشق نعنا تازه را در فنجان آب جوش بریزید و 2 دقیقه صبر کنید. سپس نعناهای جوش خورده را روی دندان خود بگذارید و در آخر این گیاه را قورت دهید.

آویشن

سال هاست که آویشن به عنوان درمان سینه درد، سرفه و برونشیت شناخته می شود. ترکیبات این گیاه خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی نیز دارند؛ به همین خاطر برای می توان قدری آویشن دم کرد و دهان را با آن شست و شو داد.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا که در برگ های این گیاه پیدا می شود و همواره به عنوان درمان سوختگی شناخته می شود، تأثیر به سرایی در از بین بردن جرم های دندان و کشتن باکتری های ایفا می کند.

 میخک صدپر

نوعی گیاه که متعلق به اندونزی است و به دلیل وجود ترکیبات منحصربه‌فرد، خواص درمانی بسیاری دارد. عناصر موجود در این گیاه نوعی بی حس کننده قوی هستند. علاوه بر این، از بین بردن باکتری ها و التهاب دهان از دیگر ویژگی های میخک صدپر است.

منبع .medicalnewstoday


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha