باید به جایی برسیم که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب هیچ بیماری به جز درد بیماری درد دیگری نداشته باشد و مردم برای درمان از جیب خود هزینه نکنند.

سلامت نیوز، دکتر مرضیه وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گردهمایی بزرگ دست اندرکاران نظام سلامت کشور، ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه سقوط هواپیما در ارومیه و تشکر از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای امدادرسانی کامل و به موقع به حادثه دیدگان، با بیان این مطلب گفت: تمام متولیان نظام سلامت کشور از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تا مدیران ارشد و میانی دولت دراین عرصه، امروز گرد هم آمده ایم تا در خصوص مسائل اساسی کشور در حوزه نظام سلامت همفکری کرده و نیروهایمان را برای رسیدن به اهداف و نقطه مطلوب در این راه جمع کنیم.
وی با اشاره به نگاه عدالت محور دولت دهم در همه عرصه ها از جمله نظام سلامت، افزود: وظیفه اساسی ما تامین سلامت مردم و جامعه بوده و باید برای ارتقاء خدمت رسانی بالینی به همه افراد در همه برنامه ریزی ها نگاه عدالت محور را فراموش نکنیم.
وزیر بهداشت پیشرفت های کشور در عرصه بهداشت، درمان، پژوهش و آموزش از جمله افزایش 500 درصدی پذیرش دانشجوی دکتری از سال 84 تاکنون و افزایش 250 درصدی پذیرش دستیار تخصصی را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای ارتقاء تمامی این بخش ها وزارت بهداشت نقشه راه و برنامه ریزی مناسب دارد و در کنار نقشه جامع علمی کشور نقشه جامع سلامت را نیز طراحی خواهد کرد.
دکتر دستجردی با تاکید بر هم افزایی نیروها برای رسیدن به اهداف اظهار داشت: مجلس، مدیران و نیروهای وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و بخش خصوصی باید با هم اندیشی و تلاش مضاعف به تحقق هدف مقدس ارتقاء سلامت کشور کمک کنند.
وی مصوبات اخیر شورای عالی سلامت و امنیت غذایی کشور را در جهت رسیدن به اهداف عالی نظام سلامت بسیار موثر دانست و افزود: بر اساس این مصوبات تمامی بخش ها اعم از صنعتی و غیرصنعتی برای انجام هر طرحی در کشور ملزم به ارائه پیوست سلامت هستند.
وی گفت: کنترل بیماری های مالاریا و سالک و ایدز مصوبات دیگر این شوراست که باید تا ریشه کنی آن ها پیگیری شود، هر چند تاکنون اقدامات بسیار خوبی در جهت کاهش این بیماری ها انجام شده و شاهد کاهش میزان ابتلا به ایدز از 2307 مورد در سال 84 به 570 مورد در سال جاری بوده ایم.
دکتر دستجردی با اشاره به این که مسائلی نظیر تامین امنیت و سلامت جامعه در همه کشورها هزینه بر است خاطر نشان کرد: اگر اعتبارات لازم و نیروی انسانی مورد نیاز کشور در بخش سلامت تامین شود زودتر از موعد مقرر قانونی به اهداف عالیه کشور خواهیم رسید، همانطور که در برخی بخش ها نظیر پژوهش و آموزش به بسیاری از این اهداف رسیده ایم.
وی در خاتمه سخنانش با اشاره به آیه ای از قرآن که نجات جان یک انسان را برابر با نجات جان تمامی بشر می داند، گفت: دست یاری به سوی همه دست اندرکاران نظام سلامت کشور دراز می کنیم و از آن ها تقاضا داریم همگام با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تمامی تلاش خود را برای رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق همه اهداف نظام سلامت کشور به انجام برسانند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha