به مناسبت هفته هوای پاک دفتر بررسی آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست دو همایش علمی برگزار می کند.

جواد بداق جمالی مدیر کل دفتر بررسی آلودگی هوا سازمان حفاظت محیط زیست از برگزاری دو همایش علمی تخصصی با حضور اساتید دانشگاه برای بررسی علمی علل آلودگی هوا و راهکارهای رسیدن به هوای پاک خبر داد.
وی اظهارداشت:  همایش خودرو سازان گ و  نانو و فناوری های نوین  دو همایشی است که در هفته هوای پاک برگزار می شود.
وی افزود: همچنین برگزاری یک کارگاه آموزشی ویژه کارشناسان استان های نفت خیز کشور نیز جوز برنامه های هفته هوای پاک است.
بداق جمالی با بیان اینکه نگاه سخت افزاری به مسئله آلودگی هوا کافی نیست، گفت: در سالهای گذشته به این مسئله نگاه نرم افزاری نشده و وضعیت بهبود پیدا نکرده است که نیاز به حضور سازمانهایی همچون سازمان حفاظت محیط زیست است تا به شکل نرم افزاری بتوانند بر کیفیت برنامه های آلودگی هوا کمک کند.
وی تاکید کرد: ارتقاء برنامه های کاهش آلودگی هوا و مدیریت کیفیت هوای پاک نیازمند برنامه ریزی های سخت افزاری و نرم افزاری در سطوح مختلف است که باید چرخه تولید اطلاعات و پایش را برای تمامی استانهای کشور به دنبال داشته باشد.
این متخصص هواشناسی اظهار داشت: به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که سازمان حفاظت محیط زیست بتواند اطلاعات اساسی برای تمامی سازمانها را در مورد وضعیت هوا در طول روزها و ماهها تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهد و تامین کننده نیازهای سازمانهای مرتبط با وضعیت هوا و آلاینده باشد.
بداق جمالی در پایان گفت: برنامه ریزی ها در حوزه هوا به نحوی پیش می رود که تا پنج سال آینده سازمان محیط زیست نقش و جایگاه مهمی در کنترل و پایش آلودگی هوا داشته باشد.
از بیست و پنجم دی ماه تا یکم بهمن ماه هفته هوای پاک نامگذاری شده که " هدفمندسازی یارانه ها، بهینه سازی مصرف انرژی، هوای پاک" شعار هفته هوای پاک است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha