یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 233004

محققان مرکز بهداشت عمومی کالیفرنیا متذکر شدند که نه تنها باید موبایل را از خود دور کنید، بلکه حتی نباید آن را در جیب خود قرار دهید.

موبایل را در جیب نگذارید و از بدن‌ دور کنید

سلامت نیوز:محققان مرکز بهداشت عمومی کالیفرنیا متذکر شدند که نه تنها باید موبایل را از خود دور کنید، بلکه حتی نباید آن را در جیب خود قرار دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین نوشت: «مرکوری نیوز» در توصیه‌ای از سوی «دکتر «کارن اسمیث»، مدیر مرکز CDPH  پیشنهاد کرد، موبایل را از خود دور نگه داشته و حتی‌المقدور در جیب خود قرار ندهید. این در حالی‌ است که مقامات قضایی هنوز تصمیمی رسمی درباره خطرناک بودن امواج موبایل نگرفته‌اند اما مقامات بهداشت کالیفرنیا نصایحی را خطاب به کاربران موبایل منتشر کرده‌ که در آن از خطرناک بودن این ابزار صحبت کرده‌اند.

به دنبال انتشار اسناد حقوقی دعوای ۲۰۰۹ اقامه شده توسط پروفسور جوئل موسکوویتز، استاد یوسی برکلی، نصایح جدید برای کاربران منتشر شده است. در آن دعوای حقوقی موسکوویتز ادعا کرده بود که موبایل خطر بزرگی محسوب شده و رابطه مستقیمی میان ابتلا به سرطان و استفاده از موبایل وجود دارد.

دپارتمان بهداشت کنکتیکت نیز نصایح مشابهی برای کاربران محلی خود منتشر کرده است.

گروه صنایع بی‌سیم CTIA واکنشی به دپارتمان بهداشت نشان نداده است و این در حالی است که همیشه مخالف هر گونه انتشار اخبار ضد موبایل در حوزه عمومی بوده است.

کارشناسان می‌گویند غول‌های موبایل اغلب در کالیفرنیا هستند و انتشار چنین اطلاعیه‌ای مانند این است که به مردم بگوییم نفس نکشید!»



  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha