مدیر برنامه حذف مالاریا در وزارت بهداشت گفت: حذف مالاریا تا سال 1404 از مهمترین برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است.

حذف مالاریا تا سال 1404 از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت

سلامت نیوز:مدیر برنامه حذف مالاریا در وزارت بهداشت گفت: حذف مالاریا تا سال 1404 از مهمترین برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، رئیسی در جلسه شورای راهبردی حذف مالاریا در چابهار افزود: تلاش های همگانی آمار مالاریا را در ایران به 69 مورد کاهش داده است .

وی بیان کرد: این بیماران مربوط به استان های  سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند .

رئیسی گفت: پیش از شروع برنامه ریشه کنی مالاریا در سال 1958 این بیماری یکی از معضلات مهم در ایران به شمار می رفت و بیش از 60 درصد جمعیت کشور در معرض خطر آن قرار داشتند.

مدیر برنامه حذف مالاریا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همسایگی  سیستان و بلوچستان با 2 کشور افغانستان و پاکستان را یکی از معضلات موجود در مسیر کنترل بیماری مالاریا بیان کرد و خاطرنشان کرد: حاشیه نشینی در این استان نیز  بر ایجاد مشکلات بهداشتی می افزاید.

رئیسی همچنین تردد اتباع  و کارگران خارجی در چابهار و سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان را در بروز بیماری مالاریا نگران کننده بیان کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه مناطق آزاد چابهار، اروند، کیش و قشم مهمانان خارجی از کشورهای مختلف دارند باید مسئولان بهداشتی این مناطق حساسیت بیشتری برای پیشگیری از ابتلا به بیماری مالاریا داشته باشند .

مدیر ورزش و سلامت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور نیز در حاشیه نشست مشترک  شورای راهبردی حذف مالاریا از آغاز پروژه مشترک حذف بیماری مالاریا با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق آزاد خبر داد و افزود: چهار منطقه آزاد چابهار، کیش، قشم و اروند از مناطق مورد هدف این طرح هستند.

محمد فلاح افزود: عاری بودن مناطق آزاد از بیماری مالاریا، اهمیت بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در این مناطق دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha