فراخوان گوترش برای همکاری بین‌المللی موثر در مدیریت مهاجرت

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مهاجران، 18 دسامبر 2017 برابر با 27 آذرماه جاری خواستارهمکاری بین‌المللی موثر در مدیریت مهاجرت به منظور توزیع گسترده مزایای آن  شد.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
ما کمک ها به مهاجران در روز جهانی مهاجران را به رسمیت می‌شناسیم و سرزندگی 258 میلیون مهاجر دنیا را جشن می‌گیریم.

شواهد به وضوح حاکی از آن است که مهاجران درهرجامعه‌ای مزایای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌کنند. در عین حال، دشمنی نسبت به مهاجران در جهان در حال افزایش است. همبستگی با مهاجران هرگز بیش از امروز ضروری نبوده است.

مهاجرت همواره با ما بوده است.  از زمان‌های بسیار دور، مردم در جستجوی فرصت‌های جدید و زندگی بهتر، نقل مکان کرده اند. تغییرات اقلیمی، ویژگی‌های جمعیت‌شناختی، بی‌ثباتی، نابرابری‌های فزاینده و آرزو برای زندگی بهتر، همچنین نیازهای برآورد نشده در بازار کار، به این معنی است که مهاجرت وجود دارد و باقی خواهد ماند.  

ما برای اطمینان از توزیع گسترده مزایای مهاجرت و حفاظت از حقوق ‌بشر همه افراد درگیر، همان گونه که در چارچوب دستور کار 2030 توسعه پایداربه رسمیت شناخته شده، نیازبه همکاری بین‌المللی موثر در مدیریت مهاجرت داریم.

سال گذشته، رهبران جهان متعهد به تصویب قراردادی جهانی برای مهاجرت ایمن، منظم و قانونمند در سال 2018 شدند. اجازه دهید همچنان که به آینده می نگریم، متعهد شویم مهاجرت برای همگان موفقیت آمیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha