دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: دست کودک ۱۹ ماهه در یکی از روستاهای شرق اصفهان در چرخ گوشت گیر کرده و در نهایت دست وی تا مچ قطع شد.

دست کودک ۱۹ ماهه در چرخ گوشت قطع شد

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: دست کودک ۱۹ ماهه در یکی از روستاهای شرق اصفهان در چرخ گوشت گیر کرده و در نهایت دست وی تا مچ قطع شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محمد شریعتی با اشاره به حادثه گیر کردن دست کودکی ۱۹ ماهه در چرخ گوشت خانگی اظهار داشت: این حادثه در ساعت ۹ و ۵۱ دقیقه صبح امروز به ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرداری اصفهان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق در روستای برسیان منطقه بران شمالی اصفهان  اعلام شده است، افزود: برای امدادرسانی به این پسر ۱۹ ماهه امدادگران ایستگاه ۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اضافه کرد:  هنگام حضور نیروهای امدادی در محل با توجه به شدت جراحات وارده به انگشتان کوچک این کودک خردسال و نیاز به کمک‌های حیاتی بیمارستانی به این کودک نیمه جان و به منظور جدا سازی دست  که تا ناحیه آرنج  توسط چرخ گوشت بلعیده شده بود در حضور پزشکان جراحی، کودک توسط عوامل اورژانس شهر و پس از  اقدامات اولیه بلافاصله به  بیمارستان الزهرا اصفهان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: ستاد فرماندهی آت‌ نشانی ضمن هماهنگی لازم با بیمارستان، ایستگاه شماره سه این سازمان و دو نفر از خبره‌ترین نیروهای سازمان به همراه  تجهیزات امداد و نجات مربوطه را به بیمارستان اعزام تا نسبت به بریدن بدنه چرخ گوشت و آزاد سازی دست کودک اقدام کنند.

 شریعتی با بیان اینکه پس از انتقال پسر بچه به بیمارستان و انتقال سریع وی به اتاق عمل اورژانس بیمارستان و بیهوش کردن مصدوم توسط تیم پزشکی؛ بلافاصله اکیپ عملیاتی حاضر در بیمارستان در حضور پزشکان و با دستگاه مینی فرز و هیدرولیک مخصوص با توجه به سخت بودن آلیاژ بدنه و تیغه چرخ گوشت و با احتیاط کامل نسبت به برش و آزاد سازی دست کودک از میان چرخ دنده‌های دستگاه اقدام کردند، ابراز داشت: متاسفانه پس از آزاد سازی دست کودک از داخل چرخ گوشت شاهد  له و چرخ شدن  تمامی انگشتان دست راست کودک تا قسمت مچ بودیم که بلافاصله  کودک و بقایای انگشتانش برای درمان در اختیار پزشکان متخصص بیمارستان قرار گرفت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این اتفاق طی سال‌های اخیر بی سابقه بوده است، گفت: در سال‌های اخیر با توجه به آموزش‌های سازمان آتش‌نشانی به خانواده‌ها و کودکان خردسال در مقطع مهد کودک‌ها شاهد این گونه حوادث تلخ در شهر اصفهان نبوده‌ایم  اما متاسفانه گاها در شهرهای کوچک  و روستاها همچنان به دلیل غفلت والدین و عدم رعایت موارد ایمنی استفاده از این وسایل شاهد این دست حوادث تلخ و با عوارض طولانی مدت و در برخی موارد تا پایان عمر برای کودکان هستیم.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان علت این حادثه تلخ را بی‌احتیاطی والدین، همچنین بازیگوشی کودک اعلام کرد و گفت: در زمان وقوع احتمالی چنین حوادثی والدین ضمن خونسردی و اطلاع سریع و دقیق حادثه به سازمان آتش‌نشانی خود به هیچ عنوان نسبت به جداسازی دست کودک اقدام نکنند و کودک را در صورت امکان همراه با دستگاه آسیب زن به مراکز درمانی و امدادی انتقال دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha