مدیرکل نوسازی اداره آموزش‌و‌پرورش استان کرمانشاه از آغاز ساخت، ترمیم و بازسازی مدارس آسیب دیده و تخریب شده در زلزله خبر داد و گفت: تعدادی از پروژه‌ها در دست اجرا و تعدادی نیز انجام و تحویل داده شده است.

تحویل 202 کلاس پیش ساخته در مناطق زلزله‌زده

سلامت نیوز:مدیرکل نوسازی اداره آموزش‌و‌پرورش استان کرمانشاه از آغاز ساخت، ترمیم و بازسازی مدارس آسیب دیده و تخریب شده در زلزله خبر داد و گفت: تعدادی از پروژه‌ها در دست اجرا و تعدادی نیز انجام و تحویل داده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مرزبان نظری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اداره آموزش‌و‌پرورش استان کرمانشاه  درباره اقدامات انجام شده برای ساخت و ترمیم مدارس در مناطق زلزله‌زده، گفت: عملیات اجرایی دو باب مدرسه 9 کلاسه و 2 کلاسه در شهر سرپل ذهاب و روستای بابا اسکندر توسط بنیاد خیریه شهیدان تقی‌زاده آغاز شده است.

وی از آغاز عملیات اجرایی یک باب مدرسه 6 کلاسه در شهر ثلاث باباجانی توسط یکی از خیرین مدرسه‌ساز خبر داد و افزود: هم‌چنین عملیات تعمیرات و مرمت یک باب مدرسه 4 کلاسه و یک باب مدرسه 3 کلاسه در روستای زرده دالاهو آغاز شده است، که یکی از پروژه‌ها توسط یکی از خیرین انجام خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اداره آموزش‌و‌پرورش استان کرمانشاه یادآور شد: یکی از خیرین با شرکت سوله ساز جهت احداث مدرسه 6 کلاسه در شهر ثلاث باباجانی قرداد منعقد کرده است.

نظری از فعال کردن سه پروژه نیمه‌کار در مناطق زلزله‌زده خبر داد و تصریح کرد: سه پروژه نیمه کار (مدرسه 15 کلاسه و 6 کلاسه در سرپل ذهاب و مدرسه 9 کلاسه در قصر شیرین) با تزریق یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی فعال شده است.

به گفته وی، 2 مدرسه نیمه کاره در سرپل ذهاب نیز در دست ترمیم است که بزودی تحویل داده خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اداره آموزش‌و‌پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تعمیرات مدارسی که در زلزله اخیر خسارت جزئی به آنها وارد شده آغاز شده است، خاطرنشان کرد: 5 مدرسه در صلالت باباجانی و سرپل ذهاب در حال انجام است که به‌زودی تعمیرات آنها به اتمام خواهد رسید.

نظری یادآور شد: تعداد 202 کلاس پیش ساخته نیز برای ساماندهی مدارس تخریب شده توسط یکی از خیرین تهیه و تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 هزار بسته لوازم تحریر شامل مداد رنگی، مداد، دفتر، خودکار و... تهیه و به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است، تصریح کرد: هم‌چنین تعدادی از خیرین به ساخت حدود 66 پروژه با 275 کلاس متعهد شده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اداره آموزش‌و‌پرورش استان کرمانشاه گفت: بنیاد خیریه برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احداث 16 پروژه شامل 225 کلاس آسیب دیده متعهد شده است.

نظری بیان کرد: هم‌چنین اتاق بازرگانی نسبت به ساخت حدود 45 مدرسه با 116 کلاس درس متعهد شده است.

وی در خصوص زمان آغاز ساخت مدارس توسط خیرین، گفت: خیرین آمادگی دارند پس از اخذ مجوز ساخت و تخریب فعالیت و سرمایه گذاری خود را آغاز کنند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha