یك بررسی جدید نشان داده است كه فقر روی چگونگی بهره‌گیری كودكان از قابلیت‌ها و استعدادهای بالقوه ژنتیكی‌شان تاثیرگذار است.

یك بررسی جدید نشان داده است كه فقر روی چگونگی بهره‌گیری كودكان از قابلیت‌ها و استعدادهای بالقوه ژنتیكی‌شان تاثیرگذار است.
سلامت نیوز :در این بررسی روانشناسان دانشگاه تگزاس با مطالعه روی 750 كودك دوقلو دریافتند كه رشد كردن و پرورش یافتن كودكان در فقر می‌تواند حتی تا قبل از رسیدن به سن 2 سالگی قابلیت‌های ژنتیكی آنها را در رشد و تقویت توانایی‌های ذهنی‌شان سركوب كند.

این بررسی‌ها هم چنین نشان می‌دهد كودكانی كه در خانواده‌های مرفه‌تر زندگی می‌كنند 50 درصد از رشد توان ذهنی و روانی‌شان از 10 ماهگی تا 2 سالگی شكل می‌گیرد. اما برای كودكانی كه تا دو سال اول زندگی‌شان در خانواده‌های فقیرتر زندگی كرده‌اند، پیش زمینه ژنتیكی در رشد ذهنی هیچ نقشی ایفا نمی‌كند و در عوض این ژنتیك سركوب می‌شود.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، البته این نتایج بدان معنی نیست كه كودكان در خانواده‌های مرفه‌تر به لحاظ مالی باهوش‌تر و به لحاظ ژنتیكی فوق العاده‌تر هستند. اما روانشناسان قصد دارند تاكید كنند كه كودكان در شرایط فقر فرصت‌های بیشتری را برای دست یافتن به استعدادهای ژنتیكی شان از دست می‌دهند و در رشد مهارتهای روانی و ذهنی كودك دو فاكتور ژنتیك و محیط زندگی در كنار هم نقش دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha