سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه دانش آموز دیرآموز ۱۵ نمره هوشی از سایر افراد عادی پایین‌تر است گفت: بهره هوشی دیرآموزان بین ۷۱ تا ۸۵ است. ما علاوه بر درنظر گرفتن سیاست‌هایی چون تخصیص ساعات جبرانی، از سال گذشته به صورت آزمایشی ارائه خدمات مداخله‌ای به تعدادی از دانش آموزان دیرآموز در مراکز ویژه اختلالات یادگیری را شروع کرده‌ایم و به دنبال بهبود قدرت یادگیری در این جمعیت هستیم.

نمره هوشی دانش‌آموزان دیرآموز چند است؟

سلامت نیوز:رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه دانش آموز دیرآموز ۱۵ نمره هوشی از سایر افراد عادی پایین‌تر است گفت: بهره هوشی دیرآموزان بین ۷۱ تا ۸۵ است. ما علاوه بر درنظر گرفتن سیاست‌هایی چون تخصیص ساعات جبرانی، از سال گذشته به صورت آزمایشی ارائه خدمات مداخله‌ای به تعدادی از دانش آموزان دیرآموز در مراکز ویژه اختلالات یادگیری را شروع کرده‌ایم و به دنبال بهبود قدرت یادگیری در این جمعیت هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مجید قدمی ، درباره روند شناسایی و یادگیری دانش‌آموزان دیرآموز و راهکارهای جلوگیری از تکرار پایه آنها بویژه در دوره ابتدایی اظهار کرد: تا سال گذشته ۳۰ تا ۳۵ هزار دانش آموز دیرآموز در قالب طرح سنجش سلامت نوآموزان شناسایی می‌شدند، ولی امسال برای اولین بار بالغ بر ۶۰ هزار  نفر شناسایی شدند.

وی افزود: در راستای ارتقای بازده یادگیری این گروه از دانش آموزان محتوایی برای  معلمان مدارس عادی تهیه و توزیع کرده‌ایم.

 رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه با توجه به امکانات موجود نمی‌توانیم برای همه معلمان آموزش ضمن خدمت در این زمینه داشته باشیم گفت: به هیمن علت لوح‌های فشرده‌ای تولید شده که نحوه کار با دانش‌آموزان دیرآموز را توضیح می‌دهد، در این فایل آموزشی  ویژگی‌های دیرآموزان نیز بیان شده است و معلمان را آماده می‌کند که گام‌های آموزشی را برای گروه کوتاهتر بردارند. البته معلمان مدارس عادی می‌توانند از معلمان رابط که به مدارس آمد و شد دارند نیز استفاده کرده و مشکلات و سوالات خود را با معلمان رابط درمیان بگذارند.

قدمی با بیان اینکه دانش آموز دیرآموز ۱۵ نمره هوشی از سایر افراد عادی پایین‌تر است اظهار کرد: بهره هوشی دیرآموزان بین ۷۱ تا ۸۵ است و عدم  تمرکز، اختلالات گفتاری و زبانی، برخی بیماری های جسمی چون تب و تشنج از جمله مشکلاتی است که با آن روبرو هستند.

وی ادامه داد: ما علاوه بر درنظر گرفتن سیاست‌هایی چون تخصیص ساعات جبرانی، از سال گذشته به صورت آزمایشی ارائه خدمات مداخله‌ای به تعدادی از دانش آموزان دیرآموز در مراکز ویژه اختلالات یادگیری را شروع کرده‌ایم و به دنبال بهبود قدرت یادگیری در این جمعیت هستیم.

به گفته رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، در مراکز اختلالات یادگیری که در صدد توسعه آنها در همه استان‌ها هستیم راهکارها و روش‌های درمانی برای رفع مشکلات یادگیری در دانش آموزان ارائه می‌شود و کمک می‌کند تا دانش آموزان دچار افت تحصیلی نشوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha