رییس مركز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با تاكید بر اهمیت پیشگیری از عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر از اقدامات در دست انجام برای طراحی نرم افزار ثبت بیماران دیابتی كشور خبر داد.

سلامت نیوز : رییس مركز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با تاكید بر اهمیت پیشگیری از عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر از اقدامات در دست انجام برای طراحی نرم افزار ثبت بیماران دیابتی كشور خبر داد.
دكتر كوروش اعتماد به برنامه كشوری غربالگری دیابت اشاره كرد و گفت: فاز نخست این برنامه در شهرهای كوچك اجراشد. پس از آن فاز دوم برنامه كشوری دیابت در شش كلانشهر كرج، تهران، تبریز، مشهد، شیراز و اصفهان آغاز شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب غربالگری فعال دیابت در سطح شهرها انجام می‌شود. در حال حاضر پیشرفت این برنامه به حدود 30 درصد رسیده است؛ به این معنا كه 30 درصد گروه هدف غربالگری شدند.

 اقدامات در دست انجام برای طراحی نرم افزار ثبت بیماران دیابتی كشور

رییس مركز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از اقدامات در دست انجام برای طراحی نرم افزار ثبت بیماران دیابتی در كشور خبر داد و گفت: با فراهم شدن این نرم افزار تمام بیماران دیابتی در كشور پرونده الكترونیك مراقبت و درمان خواهند داشت كه این موضوع در كنترل بیماران دیابتی بسیار موثر خواهد بود.

دكتر اعتماد با اشاره به عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر گفت: فعالیت فیزیكی، رژیم غذایی، وزن و... از جمله عوامل مهم موثر در بیماری‌های غیرواگیر هستند.

وی با اشاره به نقش هماهنگی‌های بین بخشی در كنترل عوامل خطر بیماری‌ها و بویژه بیماری‌های غیرواگیر، گفت: كنترل عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر به تنهایی از عهده وزارت بهداشت خارج است و در این زمینه نقش سایر دستگاه‌ها و همكاری‌ با وزارت بهداشت بسیار مهم است.
ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha