یك متخصص اطفال گفت: آبریزش دهانی در نوزادان معمولاً از 2 ماهگی به دلیل آماده‌سازی لثه‌ها برای رویش دندان شروع شده و تا كامل شدن دندان‌ها ادامه خواهد داشت.

سلامت نیوز :  یك متخصص اطفال گفت: آبریزش دهانی در نوزادان معمولاً از 2 ماهگی به دلیل آماده‌سازی لثه‌ها برای رویش دندان شروع شده و تا كامل شدن دندان‌ها ادامه خواهد داشت.
هما متقی در خصوص آبریزش دهانی در نوزادان اظهار داشت: معمولاً آبریزش دهانی در نوزادان از 2 ماهگی و به دلیل آماده‌سازی لثه‌ها برای رویش دندان شروع شده و تا كامل شدن دندان‌ها یعنی تا 2 سال و نیم شدن كودك ادامه خواهد داشت؛ آبریزش دهانی در نوزادان به غیر از این موضوع، دلیل دیگری ندارد.

وی به فارس گفت: كودكانی كه دچار عقب‌افتادگی‌های ذهنی هستند، علاوه بر اینكه به خاطر رویش دندان‌ها دچار آبریزش دهانی می‌شوند، به دلیل وجود ناهماهنگی بین عضلات كام و حنجره ممكن است به این عارضه دچار شوند.

این متخصص اطفال خاطرنشان كرد: سینه و گردن نوزادان به دلیل آبریزش دهانی خیس می‌شود و به همین دلیل اگزمای پوستی به صورت دانه به وجود می‌آید؛ ‌از این رو توصیه می‌شود لباس نوزادان مرتباً تعویض شده و از پیش‌بندهای ضد آب برای آنها استفاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha