فوق تخصص نوزادان گفت: امروزه تجهیزات به‌روز دنیا شامل مانیتورینگ‌های ارزیابی مغز، کلیه و روده‌های نوزاد در بیمارستانهای کشور وجود دارد و کمبودهای این بخش نه تنها در بخش خصوصی بلکه در بخش دولتی نیز برطرف شده است.

مشکلات بیمه‌ای پیش روی نوزادان NICU

سلامت نیوز:فوق تخصص نوزادان گفت: امروزه تجهیزات به‌روز دنیا شامل مانیتورینگ‌های ارزیابی مغز، کلیه و روده‌های نوزاد در بیمارستانهای کشور وجود دارد و کمبودهای این بخش نه تنها در بخش خصوصی بلکه در بخش دولتی نیز برطرف شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،شاهین نریمان فوق‌تخصص نوزادان و متخصص کودکان، در خصوص نوزادان نارس و خدمات NICU به آنها گفت: در حال حاضر نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت‌های قابل توجهی در بخش تجهیزات پزشکی NICU داشتیم. امروزه تجهیزات به‌روز دنیا شامل مانیتورینگ‌های ارزیابی مغز، کلیه و روده‌های نوزاد در بیمارستانهای کشور وجود دارد و کمبودهای این بخش نه تنها در بخش خصوصی بلکه در بخش دولتی نیز برطرف شده است.

وی در ارتباط با نیروهای کاری در این حوزه گفت: نیروهای پرستاری در این رشته نسبت به قبل تجربه بیشتری پیدا کرده‌اند و فعالیت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهند که به‌ تبع آن میزان بقای نوزادان، آموزش و آگاهی‌ها بیشتر خواهد شد.

نریمان افزود: از آخرین داده‌ها در سمینار سلامت نوزادان هر امکانات جدیدی که لازم بود مطرح شد و در اختیار بخش NICU قرار گرفت. تنها مشکل موجود از لحاظ ارائه خدمات درمانی این است که برخی مراکز تعداد بیمار و زایمان بیشتری دارند و با کمبود تخت مواجه‌اند.

وی در ادامه افزود: بیمه‌ها مبحثی است که در همه زمینه‌های پزشکی و درمانی چالش‌برانگیز بوده و هست، در این مورد NICU نیز مشکلاتی را در پیش‌رو دارد. هزینه‌های درمانی و تخت در بخش NICU بسیار بالا است و بیمه‌ها هزینه‌ها را با تأخیر و کسورات ناعادلانه‌ای پرداخت می‌کنند.

وی ادامه داد: طبق طرح تحول سلامت در حال حاضر در 90 درصد هزینه‌ها در بخش NICU بر عهده بیمه‌ها و 10 درصد آنها را خانواده نوزاد پرداخت می‌کنند. با توجه به اینکه هزینه‌های این بخش بسیار بالا است برخی از عهده پرداخت این 10 درصد نیز بر نمی‌آیند و با کمک مددکاران اجتماعی، درمان نوزادان خود را انجام می‌دهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha