محققان انگلیسی در جدیدترین پژوهش‌های خود نشان دادند مصرف گوشت قرمز بطور چشمگیری احتمال ابتلای زنان یائسه را به سرطان سینه افزایش می‌دهد.

مصرف گوشت قرمز احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می‌دهد

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازشبكه خبری بی‌بی‌سی، دانشمندان دانشگاه لیدز با بررسی ‪ ۳۵‬هزار زن طی هفت سال دریافتند احتمال ابتلا به سرطان سینه در زنان مسن‌تری كه روزانه ‪ ۵۷‬گرم گوشت قرمز مصرف می‌كنند ‪ ۵۶‬درصد بیش از زنانی است كه گوشت مصرف نمی‌كنند.

این تحقیق كه نتایج آن در نشریه انگلیسی "سرطان" به چاپ رسیده، حاكی است خطر بروز سرطان سینه در زنانی كه گوشت فرآوری شده مانند سوسیس، ژامبون یا همبرگر مصرف می‌كنند ‪ ۶۴‬درصد بیش از افرادی است كه از این مواد غذایی استفاده نمی‌كنند.

پروفسور "جنت كید" پژوهشگر ارشد این تحقیقات می‌گوید اگر چه زنان جوان‌تر كه هنوز یائسه نشده و مقادیر فراوانی گوشت قرمز و عمل آورده‌شده مصرف می‌كنند نیز در خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند اما تاثیرات مصرف این نوع گوشت در آنها از نظر آماری چندان چشمگیر نیست.

با این حال یافته محققان حاكی از آنست كه مصرف مقادیر فراوان گوشت، خطر ابتلای زنان به سرطان سینه را در همه مقاطع سنی افزایش می‌دهد.

به گفته وی، گوشت، سرشار از چربی اشباع شده است و این نوع چربی روی میزان كلسترولی كه بدن تولید می‌كند، اثر می‌گذارد. كلسترول صورت ابتدایی استروژن است كه ارتباط آن با افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه مشخص شده است.

همچنین یافته‌های اولیه همین تحقیق نشان می‌دهد، خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان قبل از یائسگی كه مقادیر فراوانی الیاف (فیبر) استفاده می‌كنند، به نصف كاهش می‌یابد.

تحقیقات دانشگاه لیدز همچنین نشان داد در ابتلا به سرطان سینه، عوامل دیگری مانند سن، وزن و میزان تحرك بین افرادی كه گوشت قرمز مصرف می‌كنند و افرادی كه از این نوع گوشت استفاده نمی‌كنند، موثر بوده و ممكن است در افزایش خطر ابتلا به این سرطان نقش داشته باشد.

بر اساس تحقیقات پژوهشگران آمریكایی در نوامبر گذشته، مصرف مقادیر فراوان گوشت قرمز می‌تواند خطر ابتلای زنان جوان به سرطان سینه را دو برابر كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha