مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمتی در مواد مصرفی تجهیزات پزشكی سرمایه‌ای نخواهیم داشت چرا كه تاثیر انرژی در آنها كمتر از یك ‌درصد است.

سلامت نیوز : مدیركل تجهیزات پزشكی وزارت بهداشت گفت: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمتی در مواد مصرفی تجهیزات پزشكی سرمایه‌ای نخواهیم داشت چرا كه تاثیر انرژی در آنها كمتر از یك ‌درصد است.
ابراهیم متولیان در پاسخ به این سوال كه آیا با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها قیمت مواد مصرفی بالا می‌رود، اظهار داشت: تجهیزات پزشكی دو نوع مصرفی و سرمایه‌ای هستند و به صورت وارداتی و تولیدی تهیه می‌شود كه باید گفت در بخش تجهیزات سرمایه‌ای كلان بیش از 650 میلیون دلار هزینه كالاهای وارداتی است كه سهم تأثیر انرژی در آن كمتر از یك درصد است.

وی اضافه كرد: در طی مدت اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت شاهد نبوده‌ایم.

متولیان در خصوص استنت‌های قلبی كه در برخی مراكز تا رقم 2 میلیون تومان فروخته می‌شود، یادآور شد: پروتزهای چشمی، قلبی و كاشتنی‌ها قیمت‌ها و كیفیت‌های متنوعی دارد كه وزارت بهداشت به برچسب‌دار كردن آن‌ها و قاچاق‌ نبودن آن‌ها پرداخته است.

معاون تجهیزات وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر استنت‌هایی كه وارد كشور می‌شوند زیر هزار دلار است اما به طور كلی وزارت بهداشت كار قیمت‌گذاری واقعی تجهیزات پزشكی را آغازكرده است.

وی افزود: وزارت بهداشت تا الان موضوع كیفی‌كردن و كددار كردن تجهیزات پزشكی را در دستور كار داشته است تا مردم بدانند كدام تجهیزات كیفیت بهتری دارد و از این پس موضوع قیمت‌گذاری این تجهیزات را پیگیری می‌كند.

متولیان اضافه كرد: قیمت‌گذاری و تجهیزات پزشكی به كمك وزارت بازرگانی را آغاز كردیم اما نمی‌توان به یكباره قیمـت‌ها را تعیین كرد چرا كه برخی تجهیزات نیاز به آموزش دارند و قیمت‌ آموزش نیز باید لحاظ شود.

وی با بیان اینكه مردم استنت‌های دارویی و غیر دارویی كه با قیمت‌های بسیار گران عرضه می‌شود را به ما اطلاع دهند، خاطرنشان كرد: در سال جاری بیش از هزار پرونده گران‌فروشی داشتیم كه خیلی از آن‌ها به نتیجه رسیده است.
فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha