جمعه ۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 23322

قرمز ی چشم، ایجاد درد و خراش در قرنیه و تغییر شكل آن را از دیگر عوارض استفاده از لنزهای رنگی است

سلامت نیوز : دكتر محمد زارع  درباره تاثیر استفاده از لنزهای رنگی بر دید چشم اظهار كرد: استفاده از لنزهای رنگی موجب آسیب رسیدن به قرنیه می‌شود. به عنوان نمونه فرد دچارعفونت چشمی می‌شود كه ممكن است باعث از بین رفتن چشم او شود.
وی درباره شست و شوی چشم گفت: ضرورتی ندارد كه افراد سالم، چشم خود را شست و شو دهند اما به عنوان مثال برخی افراد بعدازظهرها حس می‌كنند كه جسم خارجی داخل چشمشان است. این بیماران دچار خشكی چشم هستند و باید آن را مرطوب و خنك كنند.
وی قرمز ی چشم، ایجاد درد و خراش در قرنیه و تغییر شكل آن را از دیگر عوارض استفاده از لنزهای رنگی برشمرد و گفت: این عوارض به اندازه عفونت چشم خطرناك نیستند البته آن‌ها را نیز باید جدی گرفت.
در صورت ورود یك ماده محرك قوی مانند آهك به چشم باید بلافاصله آن را با آب شست وشو داد.
وقتی ماده وارد شده به چشم باعث تحریك شدید این عضو شود، نمی‌توانیم به بیمار توصیه كنیم تا چشم خود را فقط با آب استریل شست وشو دهد بلكه باید با هر نوع آبی كه در دسترس اوست این كار را انجام دهد چون آب حتی اگر كثیف باشد چشم را از آهك پاك می‌كند.
زارع در ادامه توصیه كرد: چشم افرادی كه به علت عفونت دچار ترشح است باید با پنبه یا دستمال تمیز و آب جوشیده ولرم شست و شو داده شود.
زارع در پایان درباره بیمار‌های شایع چشم اظهار كرد: برخی بیماریها در گذشته به علت كم بودن امكانات و دانش پرشكان و آگاهی مردم، كمتر تشخیص داده می‌شد اما در حال حاضر با پیشرفت دانش پزشكی و آگاه شدن مردم، این عوارض سریعتر درمان می‌شوند كه از جمله آن‌ها می‌توان به آب مروارید اشاره كرد. در گذشته بیمار تا زمانی كه دیدش تا حد زیادی كاهش نمی‌یافت به پزشك مراجعه نمی‌كرد اما در حال حاضر افراد پس از كاهش نسبی قدرت دید خود نزد پزشك می‌روند.
ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha