استاد دانشگاه ماستریخت هلند گفت: كارشناسان و متخصصان بیهوشی به دلیل نوع و ماهیت شغلی كه دارند مدام تحت استرس و فشار روانی هستند كه این استرس می‌تواند به بیماران منتقل شود. با استفاده از تكنیك «zen» می‌توان این استرس را كنترل كرد و من درباره تاثیر این روش تحقیقاتی داشته‌ام.

سلامت نیوز : استاد دانشگاه ماستریخت هلند گفت: كارشناسان و متخصصان بیهوشی به دلیل نوع و ماهیت شغلی كه دارند مدام تحت استرس و فشار روانی هستند كه این استرس می‌تواند به بیماران منتقل شود. با استفاده از تكنیك «zen» می‌توان این استرس را كنترل كرد و من درباره تاثیر این روش تحقیقاتی داشته‌ام.
دكتر "فرانك كوئینتن" در حاشیه برگزاری یازدهمین كنگره بین‌المللی بیهوشی و مراقبت‌های ویژه در اهواز، در گفت‌وگو با ایسنا ، اظهار كرد: متخصصان بیهوشی مدام تحت استرس و فشار روانی هستند كه لازم است این استرس به گونه‌ای كنترل شود. درغیراین صورت به بیماران منتقل می‌شود و تاثیر نامطلوب بر روند درمان خواهد داشت. من چند سال بر روی روش استفاده از تكنیك zen در كنترل استرس روانی متخصصان بیهوشی كار كرده‌ام كه نتایج تحقیقاتم را در این كنگره ارائه می‌دهم.

وی افزود: نوع حرفه بیهوشی به گونه‌ای است كه یك متخصص بیهوشی باید مدت زمانی طولانی را در اتاق عمل سپری كند و اتاق‌ عمل هم دارای فضایی بسته و محدود است درنتیجه یك متخصص بیهوشی روز خود را در فضایی پر از استرس و جدا از فضای بیرون می‌گذراند كه به تدریج موجب تشدید استرس او می‌شود. zen تكنیكی است كه در مقابله با استرس متخصصان بیهوشی بسیار كمك ‌كننده است.

استاد دانشگاه شهر ماستریخت هلند تصریح كرد: لازم است متخصصان بیهوشی به گونه‌ای استرس خود را مدیریت كنند و روش‌های متعددی برای انجام این كار وجود دارد، ولی روش zen كه نوعی روش مدیتیشن است، بسیار تاثیر مثبت دارد و من در مطالعاتم متوجه شدم كه اگر متخصصان بیهوشی در زمان استراحت خود از این روش استفاده كنند در هنگام عمل جراحی بعدی بسیار آرام‌تر خواهند بود و در نتیجه آرامش روانی بیمار نیز افزایش می‌یابد.

كوئینتن ادامه داد: Zen چهار مرحله دارد كه در این مراحل با استفاده از تكنیك‌های مختلف، فرد ابتدا استرس خود را می‌پذیرد و سپس با استفاده از روش‌های مختلف استرس خود را كاهش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha