رییس انجمن متخصصان داخلی، آنفلوآنزای«H3N2» را نوعی از آنفلوآنزای فصلی دانست و تاكید كرد: این آنفلوآنزا در صورت رعایت نكات بهداشت فردی، جای نگرانی برای مردم ندارد.

سلامت نیوز : رییس انجمن متخصصان داخلی، آنفلوآنزای«H3N2» را نوعی از آنفلوآنزای فصلی دانست و تاكید كرد: این آنفلوآنزا در صورت رعایت نكات بهداشت فردی، جای نگرانی برای مردم ندارد.
دكتر ایرج خسرونیا ، با تاكید بر آن كه آنفلوانزای H3N2 مانند آنفلوانزای فصلی در سال‌های گذشته است بر رعایت اصول بهداشتی تاكید كرد.

وی گفت: متاسفانه هر سال به دلیل جهش‌های ویروسی، نوع جدیدی از آنفلوانزا بروز می‌كند كه تنها راهكار پیشگیری از ابتلا به آن، رعایت نكات بهداشت فردی است.

خسرونیا به مردم توصیه كرد كه در فصل آنفلوانزا، نكات بهداشتی را رعایت كنند و ادامه داد: مبتلایان به ویروس آنفلوانزا باید از حضور در محیط‌های شلوغ مانند محل كار، مدارس و غیره خودداری كنند. همچنین مبتلایان به آنفلوانزا از دست دادن، روبوسی و استفاده از حوله مشترك پرهیز كنند تا این آنفلوانزا نیز مانند آنفلوانزاهای قبلی از بین برود.

وی در مورد تاثیر واكسن‌های موجود آنفلوانزا بر آنفلوانزای نوع H3N2 به ایسنا گفت: متاسفانه ممكن است واكسن‌های موجود تاثیر چندانی در این نوع آنفلوانزا نداشته باشند، اما با واكسیناسیون در صورت ابتلا به آنفلوآنزا نوع خفیف‌تری از آن ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha