خانم‌های باردار برای دریافت انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدنشان باید میوه‌های مختلفی را در طول روز مصرف کنند تا سلامت خود و جنینشان تضمین شود.

در دوران بارداری باید چه میوه‌هایی بخوریم؟

سلامت نیوز:خانم‌های باردار برای دریافت انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدنشان باید میوه‌های مختلفی را در طول روز مصرف کنند تا سلامت خود و جنینشان تضمین شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ دوران بارداری به دلیل حساسیت‌هایی که دارد نیاز به مراقبت‌های شدید دارد و داشتن تغذیه مناسب از مهمترین آن‌هاست و خانم‌های باردار باید بدانند که از چه رژیم غذایی استفاده کنند و چه خوراکی‌هایی را بخورند در اینجا به معرفی مواد غذایی که برای بانوان باردار مفید است می‌پردازیم .


اهمیت مصرف میوه در طول روز

مصرف انواع میوه‌ها به دلیل آنکه سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند به خانم‌های باردار توصیه می‌شود و این بانوان باید در طول روز چندین مرتبه انواع میوه‌ها و سبزیجات رامصرف کنند.

میوه های آلرژی زا را جدی بگیرید

این درست است که مصرف میوه‌ها بسیار مهم است، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که خوردن برخی از میوه‌ها می‌تواند برای شما حساسیت زا باشد و سبب بروز آلرژی شود که از جمله آنها می‌توان به توت فرنگی یا کیوی اشاره کرد، لذا اگر به میوه‌ای خاص حساسیت دارید دقت داشته باشید.

ویتامین C را فراموش نكنید

ویتامین C سرشار از خواص مفید است و به خانم‌های باردار توصیه می‌شود که حتما در طول روز این ویتامین را مصرفت کنند، ویتامین C را می‌توان از سبزی‌های برگ سبز همچون کلم بروکلی و میوه‌های تازه مثل کیوی، توت، گوجه فرنگی، هندوانه، طالبی و پرتقال دریافت کرد.

مصرف میوه را قطع نكنید

اغلب خانم‌های باردار در طول بارداری خود ویار را تجربه می‌کنند و در همین دوران علاقه چندانی به خوردن میوه از خود نشان نمی‌دهند، اما به این خانم‌ها توصیه می‌شود که مصرف میوه‌ها را به هیچ وجه قطع نکنند و حداقل پنج بار در روز از انواع میوه‌ها استفاده کنند زیرا این موضوع سبب سلامت آنها و جنین می‌شود.

                                           

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha