مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: این شرکت آمادگی دارد تا در صورت اعلام مدیریت بحران، هنگام وقوع بحران، ایستگاه های مترو را به عنوان سازه ای امن در اختیار شهروندان بگذارد.

مترو پناهگاهی امن در هنگام وقوع زلزله است/ آماده برای همکاری

سلامت نیوز: مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: این شرکت آمادگی دارد تا در صورت اعلام مدیریت بحران، هنگام وقوع بحران، ایستگاه های مترو را به عنوان سازه ای امن در اختیار شهروندان بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: موضوع زمین لرزه از ابتدای ساخت ایستگاه‌ها مورد توجه بوده و تمام محاسبات آن منطبق بر استاندارد برای مقابله با زمین لرزه  تعریف و اجرا شده است.

وی بیان کرد: مترو به ‌عنوان پناهگاهی امن کاربرد دارد و در صورت وقوع زلزله از ایستگاه ها و تونل های مترو  می توان به عنوان پناهگاه استفاده کرد.

وی با تأکید بر اینکه امداد رسانی در ساعات اولیه وقوع زلزله نقش مهمی در کاهش خسارات دارد، ادامه داد: مترو به‌ عنوان شهر زیرزمینی این قابلیت را هم دارد که ادوات امداد رسانی را به نقاط مختلف شهر با بیشترین سرعت برساند.

وی اظهار کرد: شایعات منتشر شده مبنی بر نا ایمن بودن مترو، واقعیت نداشته و سرویس دهی در خطوط متروی تهران و حومه به ویژه در خط پنج مترو (تهران- گلشهر و بالعکس) پس از زلزله چهارشنبه شب در استان های تهران و البرز، بدون هیچ مشکلی انجام می پذیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha