سلامت نیوز : رییس دانشگاه شهید بهشتی در همایش تازه های كاربرد لیزر در چشم پزشكی گفت: مركز تحقیقات لیزر دانشگاه شهید بهشتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به عنوان مسوول ارزیابی و ارزشیابی دستگاه های لیزر تولید داخل و وارداتی انتخاب شده است.
 
به گزارش ایرنا، دكتر محمدرضا رزاقی در همایش تازه های لیزر در چشم پزشكی در تالار ابن سینای دانشگاه شهید بهشتی طی سخنانی اظهار داشت: استفاده از لیزر به عنوان یك پدیده درمانی سالهاست كه در علوم پزشكی راه پیدا كرده است.
وی گفت كه گروه متخصصان چشم و پوست جزو اولین گروههایی بودند كه از لیزر برای درمان بیماریها استفاده كردند و افزود: اگر دانش استفاده از لیزر كامل نباشد ، ممكن است عوارض غیر قابل برگشت داشته باشد .
همچنین دكتر حسین محمدربیع، دبیر نخستین همایش كاربرد لیزر در چشم پزشكی نیزگفت : این همایش به منظور ارایه آخرین دستاوردهای جهانی در تشخیص و درمان بیماریهای چشم با استفاده از لیزر و به روز رسانی اطلاعات دست اندركاران این رشته برگزار می شود .
وی افزود : اصول فیزیك لیزر ، كاربرد لیزر در بیماریهای شبكیه ، كاربرد لیزر در گلوكوم ، كاربرد لیزر در قرنیه ، كاربرد لیزر در كولوبلاستیك (پلك و مجاری اشكی) و كاربردهای تشخیصی لیزر در بیماریهای چشمی از محورهای این همایش است .
گفتنی است این همایش با همكاری مركز تحقیقات لیزر و مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی و انجمن چشم پزشكی برگزار شد و دارای امتیاز باز آموزی (متخصصین چشم پزشكی 7 امتیاز، پزشكان عمومی 6 امتیاز، كارشناسان بینایی سنجی 5 امتیاز) می باشد، اولین همایش در رابطه با كاربرد لیزر در چشم پزشكی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha