سلامت نیوز: مدیر كل هواشناسی استان تهران از آغاز موج جدید بارندگی‌ها از اواخر روز شنبه در پایتخت خبر داد.

مهندس جباری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی از روز شنبه به تهران خبر داد و افزود: نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد سامانه بارشی از اواخر وقت شنبه و در روز یكشنبه تهران را فرا می‌گیرد كه بر این اساس بارش‌ها مجددا در پایتخت آغاز می‌شود.

مدیر كل هواشناسی استان تهران با اشاره به اینكه سامانه جدید ضعیف تر از سامانه قبلی خواهد بود گفت: بر این اساس در تهران شنبه آسمان تهران بتدریج ابری با بارش باران و برف و مه آلود خواهد بود كه حداقل و حداكثر دما در این روز به صفر و 5 درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی افزود: در روز یكشنبه نیز آسمان پایتخت ابری با بارش باران و برف و مه آلود پیش‌بینی شده است كه حداقل و حداكثر دما در این روز با 3 درجه كاهش به 3- و 3 درجه سانتیگراد می‌رسد.

سازمان هواشناسی كشور همچنین در اخطاریه ویژه‌ای اعلام كرد: در روز شنبه بارش برف در استان‌های كرمانشاه ، ایلام، لرستان ، چهارمحال و بختیاری، كهگیلویه و بویراحمد ، شمال فارس و نیمه شرقی خوزستان از شدت بیشتری برخوردار است. از این رو اختلال در تردد خودروها در این استان‌ها به ویژه‌ در گذرگاه‌های ارتباطی منطقه پیش‌بینی‌ می‌شود.

همچنین در یكشنبه بارش برف در استان‌های كرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری و كهگیلویه و بویراحمد و بارش باران و برف در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و گیلان رخ خواهد داد از این رو اختلال در تردد خودروها در این استان‌ها بویژه‌ در گذرگاه‌های ارتباطی و آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق گرمسیر پیش‌بینی‌ می‌شود.

از سوی دیگر بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی از جمعه بعد از ظهر با نزدیك شدن سامانه بارشی به كشور به تدریج بارش برف و باران و وزش باد در جنوب غرب و غرب شروع شده و تا پایان روز شنبه نیمه غربی و بخش‌هایی از نواحی مركزی را در بر می‌گیرد. در روز یكشنبه بارش برف و باران و وزش باد مناطق كشور را در بر خواهد گرفت.

از بعد از ظهر روز یكشنبه بتدریج از میزان بارش‌ها در نواحی غربی كشور به تدریج كاسته خواهد شد. لازم به ذكر است كه اواخر وقت روز جمعه و روزهای شنبه و یكشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

در روزهای یكشنبه تا سه‌شنبه كاهش دما در غالب نقاط كشور بویژه‌ نیمه شمالی كشور پیش‌بینی‌ می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha